- Svar: 72
- Visningar: 10 052
Bör jag vara orolig? Fick bara veta att det syntes något på röntgen som skall undersökas vidare.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bör jag vara orolig? Fick bara veta att det syntes något på röntgen som skall undersökas vidare.
Håller tummar!Idag var jag på UL av hjärtat, verkade inte vara något revolutionerande, förutom att min dygnsrytm gick bananas. Väl hemma hittade jag tid för datortomografi av lungorna (imorgon) samt brev från läkaren om röntgenfyndet.
"Röntgen visade endast väldigt lite svikttecken, däremot såg man en liten nodulär förändring som vi behöver titta närmare på."
2 veckor med Furix o stödstrumpor har gjort underverk med mina anklar. Håll tummarna för mig imorgon!
"Röntgen visade endast väldigt lite svikttecken, däremot såg man en liten nodulär förändring som vi behöver titta närmare på."
Japp så stog det i brevet. Nu är jag hemma från DT o jag har inte googlat får vänta på svar från undersökningarna.Alltså detta. Skriver alltså en läkare så i ett brev till patienten? "Nodulär"? Och så undrar de varför folk googlar själva och kommer till doktorn med såväl färdig diagnos som förslag till behandling.
Det gör du helt rätt i. Att inte googla alltså. Man blir bara uppskrämd.Japp så stog det i brevet. Nu är jag hemma från DT o jag har inte googlat får vänta på svar från undersökningarna.
Visst är fingers crossed den engelska översättningen av att hålla tummarna?Håller tummar!
...det finns ingen "tumhållarsmiley"?
hm, fantastiska formuleringar.Idag var jag på UL av hjärtat, verkade inte vara något revolutionerande, förutom att min dygnsrytm gick bananas. Väl hemma hittade jag tid för datortomografi av lungorna (imorgon) samt brev från läkaren om röntgenfyndet.
2 veckor med Furix o stödstrumpor har gjort underverk med mina anklar. Håll tummarna för mig imorgon!
Har du testat lymfmassage?2 veckor med Furix o stödstrumpor har gjort underverk med mina anklar. Håll tummarna för mig imorgon!
fast kanske inte om orsaken är hjärtsvikt?Har du testat lymfmassage?
Det är förvånansvärt effektivt mot svullna anklar och sånt...
Jag tänker att ett välfungerande lymfsystem borde underlätta borttransport av vätskan, även om grundorsaken är ett sviktande hjärta.fast kanske inte om orsaken är hjärtsvikt?
Jag tänker att ett välfungerande lymfsystem borde underlätta borttransport av vätskan, även om grundorsaken är ett sviktande hjärta.
Hjärtat är jag inte så orolig för, har inga sådana besvär i släkten. Äter ju Metoprolol (hjärtstärkande, Leon fick samma när han käkat choklad) sedan tidigare pga blodtrycket o inte fått något mer för hjärtat än Furixet. Så i dagsläget tänker jag inte vidare på det, svullnaden är som borttrollad med hjälp av Furix o stödstrumpor.
Däremot har jag inte fått något svar angående UL av hjärtat o DT av lungor o övre buk. Varje dag utan besked är väl en bra dag?
Lymfmassage hjälper oavsett vilken orsaken är.fast kanske inte om orsaken är hjärtsvikt?
Det där begriper jag inte riktigt.Eller så riskerar det att ge en akut överbelastning på ett redan sviktande hjärta, möjligen.
det kan finnas andra skäl till att lymfmassage inte är jättebra vid pågående svikt... som akut överbelastning av redan belastat hjärta.Lymfmassage hjälper oavsett vilken orsaken är.
Det där begriper jag inte riktigt.
Så du menar att om man har ett lymfsystem som inte är riktigt fungerande, så påverkas hjärtat om lymfvätskan börjar röra på sig?
Hur påverkas hjärtat av att lymfvätskan cikulerar mer?
/tanten med ödem och ett förstorat hjärta