Datatrassel!

pigleton

Trådstartare
Har haft problem med min dator ett tag nu.
Vid vissa tillfällen vissar den en blåskärm med ett felmeddelande "STOP: 0x0000009C (0x00000004, 0x00000000, 0xb2000000, 0x00020151)
"MACHINE_CHECK_EXCEPTION"
"

Jag har försökt leta virus och kollat hårddisken efter fel men hittar inget.

Vet inte alls vad jag ska göra oc det verkar som det enda som kvarstår är att formatera om. Dock har jag ju lite mycket program inlagda så jag skulle ju helst slippa.

Någon som vet vad det kan röra sig om?
 
Det är nog inte någon större idé att leta virus eller att formattera om hårddisken, efterom det antagligen är ett hårdvaruproblem, t ex en trasig minneskrets.
Du kan läsa mer här
 
Ok, vilket innebär att jag lär lämna in den då?

Någon som vet vad sånt brukar kunna gå på?
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 380
Senast: Calmiche
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 384
Avel Som en spin off från tråden om antibiotika och avel. Seminverksamheten ger stora möjligheter till hingstval, hingstar från hela världen...
2
Svar
34
· Visningar
5 190
Senast: ginnies
·
Kropp & Själ Jag vet inte vad jag ska ta mig till längre. Jag har varit på exakt samma plats i livet i flera år nu. Jag kommer ingenstans med mitt...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 459
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Kids edition - del 4
  • Tvättstugedrama
  • Husköpstråden del 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp