Apollo 13

Trådstartare
Hej hopp.
det är så här, jag har stött på ett litet trevligt Dartmoore sto som jag gått och blivit förälskad i. Tycker hela hon är härlig och har trevliga egenskaper. Så nu har jar så klart kommit in på funderingar om att skaffa mig en Dartmoore. Tyvärr vill jag inte ta någon avkomma under henne eftersom har exem och hon hade tydligen fått en avkomma som fått så mycket exem att de vart tvugna att ta bort den.
Men iaf, jag tänkte höra om någon kanske vet något om just Dartmooren och vad de har för generella egenskaper osv.
Dartmooren finns det ju rätt få av och jag tänkte höra om någon vet vart man kan leta eller om någon vet vart det finns ett dartmoore sto och en hingst som vill leka lite ihop för att få en bebis till mig :angel:

Sv: Dartmoore

Dartmoorponnyn är för det mesta en mycket trevlig allroundponny. Exem är sällsynt inom rasen som tur är( har själv aldrig stött på det) Mankhöjden ligger oftast på ca 120 men både mindre och högre finns, då de en gång haft en tillåten mankhöjd på 142 för hingstar och 137 för ston. Idag är det 127cm som gäller. Det finns oftast någon dartmoor till salu här på Buke samt andra sajter, bara sök på dartmoor. Mer kan du läsa på hemsidan www.dartmoorponny.org

Hej hopp.
det är så här, jag har stött på ett litet trevligt Dartmoore sto som jag gått och blivit förälskad i. Tycker hela hon är härlig och har trevliga egenskaper. Så nu har jar så klart kommit in på funderingar om att skaffa mig en Dartmoore. Tyvärr vill jag inte ta någon avkomma under henne eftersom har exem och hon hade tydligen fått en avkomma som fått så mycket exem att de vart tvugna att ta bort den.
Men iaf, jag tänkte höra om någon kanske vet något om just Dartmooren och vad de har för generella egenskaper osv.
Dartmooren finns det ju rätt få av och jag tänkte höra om någon vet vart man kan leta eller om någon vet vart det finns ett dartmoore sto och en hingst som vill leka lite ihop för att få en bebis till mig :angel:

Red in en korsning mellan darthmorr/fullblod förra sommaren. Underbart temprament, väldigt hoppglad och lättlärd.

Det är väldigt trevliga hästar med mycket i skallen :) Kolla hemsidan som du fick där står det mycket om rasen och jag tror även uppfödarna står där.

Sv: dartmoor

Vi har en undebar tjej visad med guld och allt. Är mycket vacker och hoppar otroligt bra! Men det här med barnponny nja, det vet jag inte riktigt. Visst finns det säkert överlag. Men vår tös måste jobbas med dagligen, och då inte bara lite skritt i skogen. Hon blir inte glad de dagar hon får stå åt sidan! Om man nu inte hinner med henne som man borde ser hon till att man får det. Hon har mycket hyss för sig:angel: . Som det är nu har vi ingen som rider henne vilket är väldigt synd då hon faktiskt är lovande för hoppning. Vi har försökt att sälja henne, men de som ringer vill max betala 10000 kr för henne! Och hon kostade mig mer att köpa så att säga. Så hittar vi ingen blir det betäckning. Men då lutar det år fullblod. Vi får väl se.

Inom dartmoor finns det liksom i alla raser olika individer. Själv har jag två stycken helt perfekta som barnponnyer samt även lämpliga som tävlingsindivider. Har även provat arabiskt fullblod/dartmoor blir mycket bra med rätt hingst. Bra gångarter och hoppförmåga, har inte träffat en dartmoor som inte hoppar bra

Liknande trådar

Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 644
Senast: Mabuse
·
Ridning Hej. Har ett fullblods sto som är föredetta galoppör. Tävlades i 3 år i tidig ålder men sen inte riden på ca 8 år. Köpte henne av... 2
Svar
36
· Visningar
2 625
Senast: Badger
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med... 2
Svar
22
· Visningar
2 176
Senast: Kajsalisa
·
R
Gravid - 1år I dag var min man och jag och gjorde ett tidigt ultraljud, då vi ville se om allt såg bra ut med "vårt lilla Pyre" (jag är i v. 7). Vi... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 185
Senast: julgrisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka