Dansksvensk gårdshund

R

Rammos

Vad kan ni om dem? Tycker att de är jättesöta :love: Är det inte så att de förr användes som råttjägare på gårdarna? :confused:
Vill gärna ha lite info om dem :)

Sv: Dansksvensk gårdshund

Jag har två. Mamma och dotter.

De kallades "råttehund" förr eftersom de är effektiva på att hålla rent från smådjur på gården.

Magnus "Alcazar" Carlsson har sådana :bump:

Jag har en valp på snart 5 månader....en riktig vilde :D , men lättlärd o lyhörd alltid glad är han och det spelar ingen roll vem som än kommer.....snor katternas råttor och jagar insekter o fåglar :rofl:
Han leker som katterna gör, slänger upp saker i luften och kan roa sig själv med lekar...dom kräver nog ganska mycket aktivitet om man har dom "som vanligt" Jag har min som gårdshund men kommer att gå på brukshundklubben med honom framigenom , mest för att han ska se att det finns ett liv utanför gården också.....
en stor hund i liten förpackning.....jag är frälst i min lille kille... :love:

Åh, va mysigt det låter med dansk-svensk gårdshund! :D :love:

Jag har en dansk/ svensk tjej på tre år. Världens underbaraste :love:
Hon är med mig överallt, är min "livvakt" i stallet då hon fångar allt från småmöss till råttor!!
Hon brukar charma de flesta och kryper gärna upp i knäet och ligger jättenära. Ingen blir så glad som hon när hon ser sin matte spelar ingen roll om jag varit borta i några timmar eller om jag bara varit nere i tvättstuga en sväng.
Har börjat med lite agility nu och det gillar hon verkligen, hoppar över hindren som en pil och skäller o tycker det är urkul.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
885
Senast: Wenniz
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 801
Senast: Maniac123
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 890
Senast: ildiko
·
Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
379

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka