Dance D'Ore xx

swe

Trådstartare
Är det någon som vet ngt om denna hingst? var han kommer ifrån, vad han har lämnat, ngt om stammen längre bak?
 
Sv: Dance D'Ore xx

Stam har du fått redan :)
När det gäller vad han lämnat kan jag bara svara för galoppaveln, och där har han väl bara lämnat en som kan räknas som "bra", nämligen Z'ore, som har haft som högst 85 i hcp (högt hcp=bra) . De flesta avkommorna har inte sprungit in mer än ett par 1000-lappar.
Nu kan ju vissa av dem skadat sig som unga, varit för stora/sena för att kunna löptränas osv, men det står ju inte i svensk galopps arkiv ;)

Det är mycket möjligt att han lämnat fullblod som blivit fina ridhästar, finns ju en del fbl-hingstar som lämnar snygga, korrekta hästar men som lämpar sig bättre för andra grenar än galopp.
 
Sv: Dance D'Ore xx

Spännande! (Har precis köpt en tilltänkt ridhäst efter honom, och den är ganska stor för att vara fullblod).

Om man tittar lite på det som finns bakom, är det ngt som är typiskt för hingstlinjen? Speciella egenskaper etc?
 
Sv: Dance D'Ore xx

Vad kul! ett fullblod då alltså? (och viiilken? )

Ser nu när jag kollar närmare att hingsten själv i fråga gjorde det helt ok på galoppovalen. hcp 87 som högst och fina resultat i fina löpningar. :D

När det gäller stammen bakom honom är det inte mkt jag kan nämna tyvärr. Pappan till hingsten har startat en del i england och verkar ha gjort det bra.
Mamman till hingsten verkar inte ha löpt själv, men har i avel lämnat smått fantastiska Lavirdan (hcp 91).
 
Sv: Dance D'Ore xx

Han tillhör världens största hingstlinje Darley Arabian. Hörde någon gång att 70% av alla varmblod tillhör den.
 

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
628
Senast: Piaff
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 414
Senast: Mabuse
·
Övr. Hund Nu kan jag inte hålla mig längre! Nog måste det vara fler än jag som planerar för valp nästa år? Jag hoppas på en kelpievalp på våren...
Svar
12
· Visningar
1 775
Kropp & Själ Nu behöver jag alla hobbypsykologers hjälp! Jag har haft en helt vanlig trevlig morgon. Lämnat sonen på scouterna och körde till ÖB för...
2
Svar
29
· Visningar
2 397
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp