Damocles ox

S

Sofi77

Har lite funderingar om det är någon här på forumet som har information om arabhingsten Damocles. Har själv ett arabsto född -87 som har honom som pappa. All information mottages tacksamt.

Sv: Damocles ox

Har oxå ett sto e: Damocles. Hon är född -88. :)
Vore kul att få veta lite om honom!

Vad har ditt sto för mamma & morfar? Vem är uppfödare?

Jo, det vore roligt att få veta mer om Damocles, det finns ju en hel del info och bilder på Celebes men tyvärr så har jag inte hittat så mycket om Damocles. Skulle vara jätteroligt att veta hur många avkommor som finns efter honom och gärna en liten bild vore också skoj. Vårt sto heter Teba och är uppfödd på Stuteri Bet Hasusim i Falköping (stuteriet finns inte kvar i dag). Mamman till Teba heter Seeboa och är efter Bilbao, vet inte mycket om Seeboa heller så om det är någon på forumet som har info så blir jag jätteglad.

Sofi77 skrev:
Har lite funderingar om det är någon här på forumet som har information om arabhingsten Damocles. Har själv ett arabsto född -87 som har honom som pappa. All information mottages tacksamt.

DAMOCLES (PL) FA18/84
f. 1969 d. 1989
br
Uppf: Michalów, Polen

e: Celebes (PL) (Witraz (PL) x Canaria (PL)/Trypolis (PL))
u: Dyska (PL) (Wielki Szlem (PL) x Forta (PL)/Kuhailan Abu Urkub (HU))

Gedigen gammelpolsk stam.
Imp. 1984 till Sverige från Frankrike, dit han exp. från Polen.
Lämnade 19 reg. avkommor i Sverige mellan åren 1985-1988
OCh "fick importerat" 14 avkommor, alla ston, alla födda i Frankrike och alla de också med gedigen gammelpolsk stam.

Stod bl.a. på station hos Stuteri Cavallo-fam. Boström, Lerdala (numera nerlagt som arabstuteri p.g.a. åldersskäl), som var det stuteri som imp. honom till Sverige.

Har tyvärr inga bilder på honom, men om ni mailar eller PM:ar kan ni få adressen till fam. Boström, så har de kanske mer info och bilder på honom, som de kanske kan dela med sig av.

mvh
Carina

pufffan skrev:
Hur kan du allt dette?

31 års erfarenhet av Arabiska Fullblod bl.a.
Fanatiskt intresserad av härstamningar, historik, blodslinjer, avel, ja ALLT som har med det Arabiska Fullblodet att göra.....
Uppfödare, ryttare, brukare av Arabiskt Fullblod.....
bl.a. :)

Kul! Mitt sto har även hon Bilbao som morfar. :) Bint Bika heter hon förresten. Mamman är Bint Bela. Samma uppfödare oxå.

Tack till Cesam för infon! :bow: (Kompisen & jag var ju hos Boströms och tittade på unghäst för flera år sedan, Nilla du vet. Det är dom du menar, eller?). :) Har de nå'n mailadress?

Vad kul att höra att det finns fler araber från det stuteriet :) ...vad har ditt sto för mormor? hur ser hon ut? temprament?. Kan vara lite roligt att höra och se om man kan hitta några likheter med vår lilla Teba.

Jet skrev:
Tack till Cesam för infon! :bow: (Kompisen & jag var ju hos Boströms och tittade på unghäst för flera år sedan, Nilla du vet. Det är dom du menar, eller?). :) Har de nå'n mailadress?
Det var så lite så.
Nej, de har ingen mailadress. Men maila mig så kan Du få deras snigeladress ;)
Yes, Nilla stod hos dem...hon är ju e: min hingst Milagro (PL) :love:
Såg både henne och hennes helsyster Tambora när jag köpte Milagro av dem.

Du kan väl PM:a mig deras snigeladress? :) Min mail vill inte vara med idag! :D

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
10 500
Avel Som rubriken lyder. Varför är det så? Jag tittade på lite statistik på en ridponnyhingst under "betäckningar", och där finns fölen som...
Svar
5
· Visningar
919
Senast: Ketrawzc
·
Juridik & Ekonomi Jag har googlat lite, men blir inte riktigt klok på vad man skall tänka på, så tänkte buke är ju experter på allt. ;) sambon och jag...
Svar
15
· Visningar
793
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
10 220
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda -21