K

knahlbom

Hej!
Jag har en unghäst efter Dammen alltså hoppstammad. Men nu har jag sett att han faktiskt rör sig riktigt trevligt och har börjat fundera på om han kanske skulle kunna ha en karriär som dressyrhäst. Är det någon som har någon erfarenhet och kan tala om hur hästar efter Dammen klarat sig på dressyrarenorna?/Karina

Sv: Dammen

Vet inget om Dammen, men det klart att det kan bli dressyrhäst! De flesta bra hopphästar är ju bra på dressyr oxå antar jag! Jag skulle inte hänga upp mig på stammen alls.Jag har en shire som ska bli dressyrhäst!!

Sv: Dammen

Hej!
Jag har en unghäst efter Dammen alltså hoppstammad. Men nu har jag sett att han faktiskt rör sig riktigt trevligt och har börjat fundera på om han kanske skulle kunna ha en karriär som dressyrhäst. Är det någon som har någon erfarenhet och kan tala om hur hästar efter Dammen klarat sig på dressyrarenorna?/Karina

Hade ett sto efter Dammen som jag tyvärr fick ta bort förra året. Hon va tävlad till msv hopp när jag köpte henne. När hon kom till mig vart det mest dressyr och hon kom så långt som till placering i LA 4. Hon hade kunnat gå mycket längre än så.

Så tävla dressyr du det tycker jag du gör rätt i:) och lycka till!!

Liknande trådar

Ridning Hej! Finns säkert fler än jag som har hoppstammad men mest rider dressyr . Jag är inte så avancerad , msv:c/b. Tittar nu på lite olika...
Svar
7
· Visningar
1 096
Senast: Fiorano
·
Dressyr Får jag stöta och blöta en galoppombytes fundering med er? Min valack har inte befästa byten ännu, det ena blir oftare rätt än fel men...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
21 739
Senast: Nevermind
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 522
Hästhantering Hej, Jag har stött på ett antal hästar på min ridskola som vid skötsel och borstning börjar ”vifta” med framhovarna och liksom ”dunkar”...
Svar
5
· Visningar
942

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.

Hästrelaterat

Omröstningar