Damit RS 270

Farle

Trådstartare
Undrar lite om shetlandshingsten Damit RS 270.

Någon som har fött upp någon avkomma eller äger en avkomma efter han? Har han genomfört något bruksprov? Hur är han i temperament och vilken typ av sto skulle han passa?

Sv: Damit RS 270

DSC_0093.jpg

DSC_0085.jpg

Det här är min shetlandsponny Dixon. Han är 10 år och efter Damit, han är väldigt lik sin pappa:love:. Han är pigg, glad och mycket arbetsvillig. Går jättefint i dressyr om det är en duktig ryttare och hoppar bra. Han är absolut inte seg och slö utan snarare för pigg. Tyvärr har det hänt något med honom hos föregående ägare så det går inte att köra honom, men cykla med honom går bra!

Intressant :D

Bra det där med inställning till jobb. Mycket viktig punkt enligt mig... Finns det mer bilder?

Jajamensan!

Lägger in dem i morgon då min dotter har datorn just nu och står bredvid o väntar....

Kom visst över datorn tidigare än beräknat...:devil:

Här kommer en bildkavalkad på min älskade lilla ponny!

JuliaoDixonrebro2005.jpg

IMG_0350.jpg

IMG_0469.jpg

IMG_0093.jpg

dixonirebro20052.jpg

IMG_1208.jpg

Jag tycker absolut du ska betäcka med Damit, Dixon är stark och gladlynt med det lilla extra som gör att han syns tex på utställningar.

Fortsätter med några till...inte var dag nån ber om bilder:p

IMG_4446_1.jpg

IMG_6633.jpg

En annan hingst som lämnar trevliga och vackra avkommor är Love Spring. Jag har en tvåårig hingst efter honom!

knapplån

Svar i trådar på bukefalos ska ske HÄR, inte genom att lägga ut en massa länkar!
Läs forumreglerna angående länkar!

ett antal inlägg i denna tråd är raderade av detta skäl!

Jag har haft Damit på station och har haft ett gäng avkommor efter honom födda åren 1999-2002. Har nu ett avelssto kvar efter honom, samt ett ungsto och ett föl med honom som morfar. Jag har bara positivt att säga om Damit, i mitt tycke den ultimata shetlandshingsten!

Undrar lite om shetlandshingsten Damit RS 270.

Någon som har fött upp någon avkomma eller äger en avkomma efter han? Har han genomfört något bruksprov? Hur är han i temperament och vilken typ av sto skulle han passa?
Faktum är att jag själv var i kontakt med dåvarande ägaren när Damit var 3 år, för att jag funderade på att köpa honom.

Det som sades då var att han var grov i sin halsansättning och vek i sina kotor.
I övrigt vet jag inte mer om honom än att han måste ha gjort bruksprov eftersom han är godkänd (shettishingstarnas bruksprov är dock inget att hänga i julgranen) och att han har väldigt bra gångarter.

Men kolla på ditt eget sto så att hon inte har samma negativa egenskaper som denna hingst.

Liknande trådar

Avel Jag hade behövt lite mer information om dessa hingstar och deras godkända avkommor. Gärna era egna åsikter och erfarenheter. Vad de...
2
Svar
32
· Visningar
2 934
Senast: Lea88
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 597
Senast: ildiko
·
Avel Jag har ett 50% knabstrupper sto på 165 i mkh kompakt lite grövre modell. Jag vill nu betäcka henne med en dressyrhingst och har...
2
Svar
34
· Visningar
3 944
Hästvård Hej! Jag vet inte om detta är rätt ”ämne” att lägga diskussionen i men chansar ändå och hoppas på många kloka och bra svar. Jag har ett...
Svar
0
· Visningar
593
Senast: Lovisa.E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hundrelation
  • Valp 2025
  • Guldfasanerna