Dåligt skrivet

Varje person får väl engagera sig tillräckligt för att vara nöjd själv i sin vardag. Men det är ju trevligt att försöka ha lite koll på termerna om de nu ska användas.

Skriv funktionsnedsatt istället för handikappad. Skriv somalier istället för blatte. Typ.
Såklart. Jag blev bara full i skratt när jag såg vilken omsorg Socialstyrelsen lagt ner på frågan. Ett Visst ja, jag är svensk-moment.

Såklart. Jag blev bara full i skratt när jag såg vilken omsorg Socialstyrelsen lagt ner på frågan. Ett Visst ja, jag är svensk-moment.

Folk kan bli förbannade för mindre saker. Märkligt att det inte behövs en genomgång av vilka ord som är lämpliga att kalla vita medelklassmän. Utöver normat då. :cool:

Att man inte ska säga handikappad känns rätt självklart, det har varit utdaterat så länge ... Vad gäller det andra där så tror jag att toppenkille är det enda de själva accepterar. ;)

Handikappad används ganska flitigt tycker jag. Men jag spenderar mycket tid i funktionshinderkretsar och reagerar mer på ord kring de frågorna kanske. Blir alltid förvånad/glad när någon faktiskt använder termen funktionsvariation ute i verkliga världen.

Toppenkille kan gott användas, där det är förtjänat. ;) Annars tänker jag som @Mia_R

Liknande trådar

Hemmet Min kära granne kom i dag förbi med en rätt saftig räkning då han lagt på grus +mackadam på sin väg som vi har officialservitut på. vi...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
37 805
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Barn Att säga att man inte har ork kvar är väl rätt normalt som förälder, det är ingen nyhet. ;) Men nu måste jag tömma tankarna.:o Jag...
2
Svar
30
· Visningar
3 518
Senast: Swat
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar