dåligt ös härinne!

snigelfarmor

Trådstartare
har ni julvila?

Imorgon ska vi ut på julparad med tre körhästar, fast en rids :)
Min vagn ska vara tärna, de andra jultomtar.

/j*

Sv: dåligt ös härinne!

Japp, min vilar från allt vad sadlar och selar heter.
På måndag kör vi igång efter vintervilan, och då blir det i första hand ridning som gäller. Hon är ju emellanåt odrägligt pigg, så släden får komma på efter att hon rastat av det värsta, första dagarna med mig på ryggen.

Min pålle o hennes medryttare närmast, innan vagnen kom på, och boxgrannen som var Tomte.

Vår lilla tradition var populär i år. Tror aldrig jag har blivit filmad eller fotad så mycket.
Det kan visserligen bero på att vi hade shettisen Prassel med oss, utklädd till ren, och framför vagn.

Rekommenderas starkt, speciellt om byfolket muttrar över en o annan hästskit. Omvändelsen är total, iallafall på julaftons morgon.

/jenny o donna

Senast ändrad av en moderator:

Åhh vad fina ni är!!!!
Häftigt med benlindorna(på båda)

Ja visst är det lustigt, när man rider så får man ofta skäll, men inte när man kör?
Folk blir nog lite nostalgiska och tycker det ser mysigt ut, vilket det oxå är....

Brukar ni låta barn åka i vagnen om de frågar? Jag kan inte säga nej.. :)
Om jag kör en häst jag litar på förståss.

Jag tror oxå det är mysfaktor 10 på en vagn jämfört med en snobb i sadel. Ryttare är ibland snobbar..jag märker av det hela tiden då jag har valt att ha travare istället för mesiga halvblod :) Och när man red Blomman (vlbl) på min hemmaförenings anläggning så hälsade plötsligt inte folk.. Fast det är Skåne det.. Här verkar folk vara lite mer Öppna :)
/ Löv Norrland

Visst finns det fördeömmen mot travare här oxå, men här uppe är det sällan man har riktiga "kanonhästar", just kanske för att man har så lite tävlingar på högre nivå. Det är ju inte så roligt att träna hela året för att åka 100 mil för en enda tävling typ... :cool:
Här uppe är det oxå mera glest mellan hästägarna, så vi är väl mera "mån" om varandra, vi är ju trots allt inte sååå många om man jämför med Skåne... :o

Jag har än inte vågat ta barn i min vagn, för nyhästen är så nyligen inkörd, men visst händer det att dom frågar. Förra hästen var det inga problem med. Han var äldre och mer körd. :love:

Jättefin bild! Vad mysigt det ser ut!

Liknande trådar

Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
948
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 144
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det påsk igen och det är den värsta hög tiden förmig. Så justnu på minner väldigt mycket om väldigt jobbiga saker. Men det är ändå...
2
Svar
32
· Visningar
2 100
Senast: Flixon
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 434
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve