Dåligt med lokala tävlingar!

Y

yez

Jag blir så trött, det finns ju inte en enda j**la tävling att åkt på förrän maj! :mad: Denna termin har vi vart på endast en tävling!
Ska det behöva vara såhär bara för att man helst skulle vilja starta en lokal tävling 90 och 1m?
Är det fler som har samma bekymmer? :(

Japp! Och jag har en unghäst som bara kan gå lokala... :crazy:

Ska iväg på söndag i hemmadistriktet. Nästa söndag får jag åka till Småland. Sedan är det en eller två till innan juni i mitt eget distrikt. Det är allt på hela våren!!

Inte lätt att hålla "rätt takt" med unghästarna när det inte finns några tävlingar!

Jag har då rakt inte de bekymren!
Jag vill rida regionalt 1,10 och 1,20, och 95% eller mer av hopptävlingarna i Örebro län är sedan många år lokala!
Med precis de klasser ni vill rida!

Så jag måste upp i Dalarna och Västmanland för att hitta de klasser jag vill rida...

Där ssa du nått,det kanske är till Örebro vi ska anmäla,och ha ytterligare ett distrikt att tävla i.
Bor ju i Södermanland,och är ju inte längre än dryga 14 mil till Örebro.*tror jag*

Tycker också det är dåligt med lokala tävlingar. Dock så är det fler i Örebro men jag har lite för långt till de flesta klubbar i Örebro distriktet. Jag har ju fått för mig att testa åka och tävla nu efter flera års paus.

Jag vill bara börja med 0.90 nu de första gångerna. Det finns inte många med 0,90 klasser. Dessutom har jag TÄVLINGS-sug så jag vill inte hoppa clear-rounder det gör jag tillräckligt på hemmaklubben.

Så lokala hopptävlingar för häst 0,90 bed i två faser verkar nästintill omöjligt.

Men jag hittade en nu om två veckor, har ca 8 mil dit :)

Jag har också lite för långt till Örebro! :(
Önskar att det fanns fler tävlingar i närheten!

Vi arrangerar en lokal hopp häst, en lokal hopp ponny, en regional hopp ponny samt några dressyrtävlingar på ett år. Det är precis vad vi i klubben mäktar med. Vi har för litet ridhus så tävlingarna måste vara utomhus och då passar inte hela året.

Vad jag tycker är lite fel är att från distriktets håll har man hållit på att i stort sett inga tävlingar får ske samma dag oavsett om den ena klubben arrangerar regional och den andra lokal. De tror att det är samma ryttare som åker på lokala och regionala. Jag håller inte helt med där. Så det är faktiskt så att det knappt finns någon dag "ledig" att hålla tävlingar på.

Å ena sidan är det ont om tävlingar, å andra sidan finns det inga tävlingsfria dagar att arra på??
Det fick jag liksom inte ihopa. Är det så många reg tävlingar planerade? :confused:

Det kan ju vara så att de inte får ha dressyr och hoppning på samma dag?

Det ser ut så i Örebrodistriktet också. Mkt sällan är det tävlingar på två ställen samtidigt.

Ja så är det, många regionala och inga dressyr och hopp samtidigt. Mycket trist :(

Jag får nog rätta mig själv lite, det var visst dressyr och hopp samtidigt. Dock är det bara 2 tävlingar på hela våren och sommaren som har 0,90 bed 2 faser. Av dessa två ligger den närmsta 14 mil bort - det är för långt för mig som "tävlande fritidsryttare". Kanske om jag har tur finns det en ytterligare tävling bara 3mil härifrån (de har inte skrivit sin prop ännu).

Jag missade, det är en lokal tävling i höst! :o
Fast det känns ju lite långt!

Du får väl försäka motivera din egen klubbatt arrangera fler tävlingar, det går inte bara att sitta på häcken och vänta på at andra ska gära det.

Jag som gnäller över att det inte finns några regionala i sthlms distriktet för ponny...iaf INGA msvb...okej...några stycken 3 tom juni

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 139
Senast: Lady_S
·
Hoppning Vilken nivå/höjd måste man tävla på för att kunna vinna prispengar på hopptävlingar i Sverige eller närliggande länder i Europa? När...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
11 853
Senast: Cambrie
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 605
Senast: Sasse
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 425

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka