Dåligt foder, Frivilligt?

S

SessCa

Pratade med en vännina häromdagen.
Hon berättade att deras granne har börjat köpa dåligt foder. (alltså dåliga värden, inte mögligt eller dammigt) Med flit.
Av den anledningen att dom ska kunna ge hästarna meeer hö.
Är det vanligt att folk gör så?
Att hästarna får mer hö att tugga på är väl inte helt negativt?
 
Självklart är det super, OM energin är låg, men proteinet normalt i förhållande till energimängden. Tyvärr brukar det ju vara proteinet som är lågt, men energin normal, då är det inte så lyckat.
 
Förstod nästan att det skulle vara en balansegång med energin och proteinet.
Är ju inte så jätte hajj på det här med foder.
Tusen tack för ditt svar! :bow: :)
 
Jag skulle gärna fodra med ett grovfoder med lägre värden eftersom man kan ge större givor då.
Förutsatt att det är ett hyfsat balanserat foder (vilket kan vara problem även då det är höga värden) och förutsatt att jag betalar för vad jag får...
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 588
Senast: Lhas
·
Träning Det här med frivillighet i träning är ett intressant ämne om än knivigt! :D Till viss del tror jag ändå det inte går att komma ifrån...
Svar
3
· Visningar
893
Senast: skiesabove
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 299
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 045

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp