dåliga hopp

Sv: dåliga hopp

Årtes første terreng trening.. Picasso tyckte hindren på oppvarming var for små, og tok i litt ekstra for å få hoppet litt hvertfall..
Avsprang
trening15-1.jpg

Landing
trening15.jpg

Var vel det verste jeg fant med terrenghinder.. I banhoppning derimot :o

MEN...det er jo min hjemmebane!!

Hahaha! :rofl:

Vad hästen hoppar x) Otroligt vacker var den också må jag säga! :love:

Omg :( Inga dåliga vurpor endel gör... Gör ont i hela mig (när hästarna gör sig illa och slår i).

skulle dock kunna tänka mig att rida fälttävlan, men då med mycket lägre hinder och helst inte fasta.

En sak jag reagerar på i filmen är att det ser så haffsigt ut? Ryttarna tappar tyglar och balans om vartannat. kan ju inte vara enkelt för hästen att reda ut och bära upp alla gånger?

Senast ändrad:

Tappar tyglarna gör de inte, de länger ut dem medvetet. Vid nedhopp måste man länga tygeln så hästen kan sträcka ut halsen och balansera upp.
Annars vet jag inte vad som ser haffsigt ut, det är ju en video med massa fall och dåliga hopp, då är det inte lätt att hålla balansen alla gånger. Det är ju ryttare från världseliten och så bra balans som de ft-ryttarna har är det inte många andra som har.

Påminner om gilberts o min fältdykning.:angel: Vi skulle galoppera o helt plötsligt dyker stollen rakt ned! Vi skada oss som tur va inte.

Liknande trådar

Fälttävlan En vecka kvar! Jag är så peppad! Ska ni kolla? Vad tänker ni om svenska laget? Jag har inte hopp om medalj men tycker det ska bli...
19 20 21
Svar
417
· Visningar
20 372
Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
315
Senast: MJLee
·
Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 484
Hoppning Hej! Jag håller just nu att hoppa in ett fullblod som kom från galoppbanan för cirka ett år sen. Det går framåt och han hoppar på men...
2
Svar
29
· Visningar
2 350
Senast: MalanMjöl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar