Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Nä, det brukar jag väl inte göra om den inte är extremt dålig. Lite slarvigt kanske, men jag tycker ofta att vad ska veterinären göra? Säga att hästen ska vila 10 dagar och sedan börja träna igen. Det kan jag säga själv.
Fuskar en häst med traven som normalt är klockren brukar jag pallra mig iväg direkt, om den bara är extremt trött efter (dålig återhämtning i förhållande till prestation) brukar den få skrota hage några veckor för att sen testa igen och eventuellt undersöka vidare.
Tänkte lite som så att om man kanske skulle kolla halsen lite oftare, har ju förstått att i "storstallarna" kollas det nästan ALLTID efter lite sämre prestation.
Hästen behöver ju inte alltid visa ngn symptom, (har själv haft en som ALDRIG visade ngt men när han tävlade dåligt var det nästan alltid halsen). Samtidigt vill man ju inte gå ner & kolla i tid & otid, är ju ett orosmoment det oxå
Tja det finns ju vissa hästar som "drar" till sig allt skit när de är ute och tävlar,så det behöver ju inte alltid bero på stallmiljön.
Hästen jag hade fick unghästkvarka på 1-årsbetet och blev efter det en "halshäst".
Önskar inte någon att få en halshäst, är ett evigt orosmoment.
Det beror lite på hästen, men oftast gör vi det. Vi har en (är pensionerad nu) som vi alltid kollade i halsen efter dålig prestation. Hon hade haft mycket problem med halsen och hon blev oftast snabbt bra med behandlig. Det var nästan alltid halsinfektion om hon varit dålig. Enligt min veterinär kan det vara så att en obehandlad halsinfektion ökar risken för kroniska problem.
Hundträning
Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det?
Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
Gravid - 1år Sitter i personalrummet just nu ja. Det är så blandade känslor det här. Jag tror egentligen att jag tycker det är jobbigast att han ska...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.