Dålig i magen?

Sv: Dålig i magen?

Sparris kan man ju ge om hunden satt i sig något vasst och olämpligt - så det var väl därför uppfödaren drog till med det också. Det skadar ju inte ifall hunden ätit något som man inte sett.

Det råkar jag ju liom vata, men i TS fallverkade ju inte detta aktultt.

Ja, men du frågade ju. Och då kom jag med en tänkbar förklaring.

Det kan ju även vara så att uppfödaren blandat ihop det i villervallan - eller att TS inte kom ihåg exakt vad uppfödaren sa.

Var hos vet för några dagar sedan och det vi skulle göra var att svälta ett dygn och samtidigt ge prokolin, sedan börja med Hills ID eller intestinal RC burk i ett dygn: en matsked varje timma också tillsammans med Prokolin. Sedan fortsätta med någon av dessa märkes ID/ intestinal torrfoder i en vecka med Prokolin sålänge det behövs. Sedan gå över till vanligt foder.

Har funkat på någon dag på vår valp som kräktes och bajsade vatten (:crazy:).
Nu är han perfekt i magen igen. :bow:

Prokolin och Canikur är alltid bra att ha hemma i nödfall men sprutorna verkar goare än tuggtabletterna, iaf enligt vår herre. :)

Vi gav henne sparris om hon skulle ätit något dumt eftersom vi inte vet säkert så var det mer som en säkerhets åtgärd ;)

Och när den ena hunden är bra i magen så är det nästas tur.. :(

Kan hundar ha "magsjuka" som vi människor & smitta?
Eller kan lillkillen vara allergisk mot avmaskning? Avmaskade honom igår och det började igårkväll.. Dock inte lika illa som med Milah, han är pigg och glad, bara dålig i magen.

Och när den ena hunden är bra i magen så är det nästas tur.. :(

Kan hundar ha "magsjuka" som vi människor & smitta?
Eller kan lillkillen vara allergisk mot avmaskning? Avmaskade honom igår och det började igårkväll.. Dock inte lika illa som med Milah, han är pigg och glad, bara dålig i magen.

Ja magsjuka smittar mellan hundar.
De kan knappast vara allergiska mot avmaskningsmedel, däremot är vissa starka så att hundarna blir dåliga i magen av det.

Okej, då är det antagligen nått som smittat för Benji har varit kanonbra i magen fram tills nu :crazy:

Ska låta honom fasta i en dag nu, sedan ska han få något lätt.. Tips på vad jag kan ge istället för ris? (Han vägrar äta det!)

Liknande trådar

Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
1 991
Senast: Mint
·
Gravid - 1år Jag behöver hjälp för håller på att bli galen. Min 3 månaders bebis sover så dåligt på nätterna. 1 natt på en 14 veckors period är... 2
Svar
23
· Visningar
1 989
Senast: G-uldlock
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
37 493
Senast: Snurrfian
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 626

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Tovig katt
  • Bråkande hundar

Hästrelaterat

Tillbaka