Dålig hund blodig avföring lös ,blod ikräkningar

Rotterö

Trådstartare
Min hunds syster 16 mån har varit dålig i sin mage till o från. Började när hon va 3 4 månader. Då låg hon inne på blå stjärna.
Så nu för några veckorsedan blev hon dålig igen.
Diare med blod i , kräks med blod i . Äter inget dricker inget.
Nu sist va hon hos två vet. Första sa att det va magkatarr . VILA bara, Hon besökte en ny vet.
Där fick hon past som skall lugna magen. Penselin, Schema på mat och vatten. Måste spruta i henne vatten. Så hon får rätt mängd.Blev bra ett kort tag bara.
I går va dom hos samma vet. Fick ny pasta som lugnar magen o ny penselin. Skall äta hill. + vattenschema. Han sa att hunden är stressad.
Men hon är inte stressad . Hon är lugn. Gör inget nu när hon varit dålig.

Skall man tro på diagnosen magkatarr??
Skall dom inte undersöka magen , röntgen , gå ner med slang o kamera o kolla magen.?
Vad hade ni gjort
vad kan det vara med den lilla tjejen.

Sv: Dålig hund blodig avföring lös ,blod ikräkningar

Jag hade ju direkt kontaktat en annan veterinär, nåt är ju galet, det behöver man inte vara expert för att fatta. Likadant med oss människor, blod i avföring och i kräkningar tyder ju på nåt lurt i magen. Ring så snabbt du kan. Hoppas det går bra.

Inte min hund
min hunds syster är det.
Dom har varit hos två veterinärer.
1 ordenerad vila och tristess. Skulle inte göra något. Ingen träning bara ha det tråkigt.
2 ordenerade lugnande mag pasta och penselin , och vatten och foder schema.
blev okej på det. Men det varade inte mer än 3 veckor. Nu samma sak igen.
Jag har sagt åt henne söka annan vet.
Måste ju kolla magen bättre.

Oavsett vems hunden är så kräv helt enkelt en magundersökning med ex kamera. Herregud, man betalar ju dyra pengar för besöken. Klart som fanken att de får anstränga sig lite. Jag blir så j***a ilsk när dom är så nonchalanta.

Jag håller med helt och fullt. Det va därför jag skrev här .För att få lite tipps på vad ni hade gjort.
J"""vla vet som bara skriver ut medesiner.
Du får ta det lugnt hade han sagt till henne. Din hund är så snäll så hon tar åt sig allt. Och blir stressad.
Det syns inte på den hunden att hon är stressad. Gjorde MH som va skit bra. Hon gick på medesin när hon gjorde MH testet.

Det är något anat med den hunden.
Det är ju 3 gången hon är sjuk på 16 månader. Samma symtom.

Förstår fortfarande inte de här veterinärerna. Pumpa hunden full med medicin som magen ska ta hand om, den ligger ju där och irriterar ännu mer. Om hon slutar och ge medicinen och ger hunden "mjuk" mat, som kokt ris med lite kyckling eller lammkött i, alltså kokt mat. Kan vara värt att testa. Stackars lille vovve.

Hon har provat med allt tror jag
började med att göra risavkok, ringde keneln och fick råd. Hon följde det. Då blev hon så dålig så det blev akut in.
Nu förra gången fick hon av vett ett burkfoder för dåliga hundar. 1 msk var annan timme, När hon blev bättre skulle hon gå över till hil 10 kulor varannan timme. 60sprutor vatten. Hel passning på denna hund.
Så hon har testat allt.
Hon åt inte på 4 dagar och inte drack. sist dom åkte in. Nu va hon på gång direkt med vatten sprutor.Detta är en rottis tik.
16 vägd nu 31 kg liten tunn dam. Det går ner sig fort. Hon söker nog ny vet på mondag om inte det blir något akut. Vi har ju bara blåstjärna i GBG 9 mil.

Blå Stjärnan finns ju i Borås också. Kan väl inte vara mycket längre dit än till Ringön.

Jo det är allt längre
Hörde av en att de har en vet station som är bera i VARA .Dom skall vara riktigt bra där. Tippsade henne om dom

Hör av dig sen och tala om hur det har gått. Jag engagerar mig så in i norden när det gäller hundar. Är bara sån, trots att många kallar mig hundidiot. Jag kan bara inte låta bli att bry mig.

Bra när folk bryr sig.
Jag hör av mig om det händer något.
Om det finns någon mer som kan tänka sig veta vad detta kan vara vi är oroliga för syster . Hon är så fin
1 o 2 i utställnigar

Liknande trådar

Hundhälsa Hunden kräktes i går em upp all sin mat (färskfoder) och därefter varit dålig i magen. Har kräkts vitt skum/genomskinligt slem i natt...
Svar
3
· Visningar
1 468
Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 946
Senast: cewe
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 354
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Är så orolig. Har kontaktat veterinär men ingen har tid att ta in min hund. Kontaktade även djursjukhus och de kunde inte heller!! Min...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 924
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Specialsök (Röd kong)
  • Valp 2025