T
Tregly
Hej! Jag är en tjej på 14 år som har ridit i 8 år. på min förra ridskola som jag red på dom första 7 åren har det verkligen stått still. De 2 sista åren lärde jag mej ingenting. Ridläraren glömde ofta att jag fanns med på ridlektionen. hon gav mej aldrig tips när det gick dåligt, eller visade hur det skulle gå bättre. Och jag var väldigt feg när jag skulle lära mej att hoppa. Då koncentrerade jag mej bara på att komma över hindret och inte på hoppsitsen. Jag visste att det såg hemskt ut när jag hoppade. (jag tappde tyglarna, stutsade på hästen osv...) Men ingen berättade hur jag skulle göra. Och det märker jag nu! Sedan ett år tillbaka så har jag flyttat och bytt ridskola. Jag har sett filmer på när jag hoppat, och tyckt det sett dåligt ut. Jag får inte till någon hoppsits. Jag ställer mej upp men vågar inte luta mej framåt eller böja på armarna. Jag tror att det är där som problemet sitter.
Min granne har världens bästa ponny som hoppar allt! Jag tränar med henne på helgerna. På lördagen blir det dressyr eller uteritt. På söndagen blir det bom/hoppövningar.
Fast med denna fantastiska ponny har jag vågat hoppa 60 cm. Ponnyn störs inte av min sits. Den stör inte hästen. Men Det stör mej att den är så ful. På tävlingar så blir det pinsamt.
Har nån bra tips på hur jag ska få till hoppsitsen? Balansen har jag inga problem med nu, bara när jag var på den förra ridskolan.
Min granne har världens bästa ponny som hoppar allt! Jag tränar med henne på helgerna. På lördagen blir det dressyr eller uteritt. På söndagen blir det bom/hoppövningar.
Fast med denna fantastiska ponny har jag vågat hoppa 60 cm. Ponnyn störs inte av min sits. Den stör inte hästen. Men Det stör mej att den är så ful. På tävlingar så blir det pinsamt.
Har nån bra tips på hur jag ska få till hoppsitsen? Balansen har jag inga problem med nu, bara när jag var på den förra ridskolan.