Dålig balans

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare M-Meduza
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 495
M

M-Meduza

Skrev för ett par veckor sedan om en katt som vi hittat ute nerfrusen och jättesmal. hade inte en droppe vätska i hela kroppen. Trodde aldrig han skulle klara sig men det gjorde han.

Det är en stallkatt men nu så har jag tagit hem han till mig och våra två honkatter. dom trivs ganska bra ihop.

Nu vill jag kunna släppa ut han lite för han vill ju vara ute ibland. förut va han ute dygnet runt.

Men han har tyvärr fått men efter olyckan. Balansen är inte som den ska vara. utan han vinglar till ibland. detta gör ju att han inte kan försvara sig lika bra.. Så vågar inte ha han ute.

Tror ni detta kan bero på att han var utmärglad? han är pigg och glad i övrigt. och verkar inte ha ont av det..

Sv: Dålig balans

Jag har tagit hand om en katt ifrån ett katthem en gång, han var i ganska dåligt skick när de fick in honom.
Han hade dålig balans, verkade se lite dåligt och ville inte ens hoppa upp på soffan (han stod bara och "ugglade" med huvudet). Det gick över på cirka ett halvår, och sedan var han hur smidig och balanserad som helst. Han var ca 10 månader när vi fick honom.

Har du fått katten undersökt av veterinär?
Kanske något virus som kan behandlas?

Sv: Dålig balans

NinaNina skrev:
Jag har tagit hand om en katt ifrån ett katthem en gång, han var i ganska dåligt skick när de fick in honom.
Han hade dålig balans, verkade se lite dåligt och ville inte ens hoppa upp på soffan (han stod bara och "ugglade" med huvudet). Det gick över på cirka ett halvår, och sedan var han hur smidig och balanserad som helst. Han var ca 10 månader när vi fick honom.

Har du fått katten undersökt av veterinär?
Kanske något virus som kan behandlas?

ja vi åkte in med han direkt när vi hittade honom utanför stallet. då rörde han sig knappt.. så vi trodde aldrig han skulle klara sig. han fick någon slags vattendepå på ryggen eftersom han var uttorkad oså. had eju druckit lite hemma oså innan men hade abra ork att halvsitta i en halvminut innan han sjönk ihop.

Dom tog blodprov och det på han. Allt va bra utom njurvärdena. men det är en äldre herre (tror vi) och det kunde va därför njurvärdena va lite sämre. samt att han som sagt var nerkyld ochuttrokad o i allmänt dåligt skick. (vägde 4 kilo när vi kom in med han. innan han försvann tre dagar efteråt var har en mafftig kisse på säkert sju kilo).

Han hoppas upp på stolar och i soffan oså men har lite svårt att balansera upp kroppen. Fortfarande väldigt smal men det tar väl tid antar jag. dricker mycket (beror kanske på njurvärdena) och äter bra. Haft mask också men är avmaskad nu och bor inne med endast en promenad runt huset på fem min nästan varje dag. så jag hoppas på att han går upp i vikt. Men som sagt man kan bära han o han skulle aldrig skrika för att han har ont el ngt. Han pratar när han vill ha mat. talar om att tvättstuge dörren ät stängd till hans toalett när han behöver gå på den : )

Enormt underbar katt som struntar i att våra kastrerade honkatter är lite elaka. ( el rädda. den ena fräser men det hade blivit bättre). den andra honkatten som aldrig acepterat ngn låten han äta i samma matskål samtidigt som hon äter. (han är också kastrerad.)
kelig och går efter en hela tiden. Älskar att ligga på magen på en i sängen : )

Glad att jag var i stallet när han kom. Annars hade dom avlivat honom. Inte många som vill lägga tusentals pengar på en bonnkatt som flyttat dit själv för ett år sedan.

nu sitter båda på skrivbordet vi datorn. den dumma honkatten fräser o gubben backar. haha för roliga

Liknande trådar

V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute... 4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 526
Senast: valpköpare
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 185
Hästhantering Hej! Jag har ett finnhäststo på 18 år, som i hela sitt liv bott här, hon har i princip varit min sedan hon var föl. Nu är det så att hon...
Svar
10
· Visningar
2 210
Senast: exotic
·
Övr. Katt Vår lilla kisse fick somna in häromdagen efter ett långt och tidvis hårt liv. Vet inte om vi skall ha någon ny katt, men om så får det...
Svar
18
· Visningar
3 012
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bichon havanais
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025