Dagstorp 31 Maj

Sv: Dagstorp 31 Maj

Hur menar du med att lägga stilbedömningen först? Håller med om att klassen kunde delas. Det gjorde de tidigare år

Eftersom det var första gången så kunde ju jag ana vissa bekymmer, egna erfarenheter. Då hade det varit smart att låta 90 gå före 100 så att funktionärerna hade haft 100-klassen på sej att räkna och kolla. :laugh:

Jag hade en tjej med i lastbilen som gjorde sin första start i fälttävlan. Det blir nog inga fler. Pappan undrade vad det gick ut på när vi fick köra hem utan veta några resultat alls. Han är helt okunnig i denna värld. Olyckligt.:o

OK va trist! Det vilar något mystiskt ibland över Dagstorps dressyrbanor, har sett det själv ;) Nåväl, bättre lycka nästa gång :)

men, men skulle det inte vara stilhoppning i 100 klassen eller var det kanske fel i proppen eller ändrades det.:confused:

Det var tryckfelsninne som varit framme...

De hade stilbedömning på ponnyklasserna dagen innan så helt nytt kan det inte ha varit.

Senast ändrad av en moderator:

Men 17 st uteslutna ur debutanten????:eek: Är ju Boxholms varning på den banan....:cool:

ja fast det är inte en dressyrtävling eller en hopptävling :devil:

2 orutinerade ryttare på 2 orutinerade ft-hästar tog sej runt så så svår var den inte. :idea:

Rättelse: 9 utgick i terrängen.
Några fick inte gå ut och en red utom tävlan då hon hoppade fel hinder (Står dock som 8 felare) och en avstod och körde på fest istället.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Kursen är öppen för alla som vill lära sig mer om att bygga säkra fälttävlanshinder för träning. Lär dig mer om hur du med enkla medel...
Svar
0
· Visningar
130
Senast: Gunnar
·
Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
1 175
Senast: Ajda
·
Övr. Hund Nu i helgen är det dags för Stockholms hundmässa igen :) Är det någon annan som ska dit i år? Tävla, ställa ut, publik?
2 3
Svar
57
· Visningar
1 956
Senast: Wenniz
·
Mat Vi ska äta middag i veckan i närheten av Mellerud, var kan man gå då? Riktigt bra prioriteras, nån mil hit el dit spelar ingen roll :)
Svar
10
· Visningar
457
Senast: athena
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka