Dagstorp 31 Maj

Sv: Dagstorp 31 Maj

Kommentar fra DK...
Tak til Dagstorp for en fin tävling. Gode baner i alle 3 discipliner, fint dekoreret spring i terræn (ikke bare basic stuff), tiltrængt vanding på fremridningsbanen, rigtig godt cafeteria og god mad, ikke langt at gå fra a-b-c, rengøring på toiletter, masser af vand til hestene + slange at skylle med :), god parkering, etc. Der var rigtig mange gode ting!

Men ja... det tog alt (!) for lang tid at komme i terænnet og der var kaos med starttider i dressur. Nogle danskere nåede ikke frem til ny fremrykket tid. Så sekretariatet var ikke optimalt og jeg savner stadig resultater. Der er altså masser af plads til forbedring, men lad os nu ikke glemme alt det, som faktisk var godt. Jeg har oplevet langt værre forhold! Og vi havde fantastisk vejr :d

Kommentar fra DK...
Tak til Dagstorp for en fin tävling. Gode baner i alle 3 discipliner, fint dekoreret spring i terræn (ikke bare basic stuff), tiltrængt vanding på fremridningsbanen, rigtig godt cafeteria og god mad, ikke langt at gå fra a-b-c, rengøring på toiletter, masser af vand til hestene + slange at skylle med :), god parkering, etc. Der var rigtig mange gode ting!
Det fanns guldklimpar. ;)
Här ser vi skillnaderna på våra land. Vad är en bra/fin tävling? För oss är det självklart med vatten t hästarna. (Vet att det inte är det i Dk). Däremot är det nog bara ni danskar som tycker det är bra i cafeterian. Er krona är ju bra här, inte detsamma för oss när vi är hos er. :) Vi tyckte det var svindyrt.
Men vädret var iallafall bra..
och terrängbanorna var fina och VÄLDEKORERADE. Härligt! :bump:

Vi körde därifrån 20.30, vi orkade inte vänta längre. Hästen stod och hoppade upp och ner i transporten och då hade speakern just sagt att det skulle dröja ett tag till innan resultaten kunde presenteras. Så jag har ingen aning om det blev nån placering för våran del. Dagstorp brukar ju annars vara ganska snabba med att publicera resultaten på sin hemsida. Förutom den oändliga väntan så var det en bra dag med sol och mycket skoj.

nä, schaa....vad irriterande men det har väl hänt något.
Hur gick det för er....så er swischa förbi från dressyren och sen såg jag er inte mer ??

Jeg synes faktisk ikke det var billigt i cafeteriatet, men de havde et fint udvalg og ikke kun en grillet korv eller en slap toast, som vi ofte ser i dk :)

Men hvad sker der med resultaterne...kom nu...

Hur gick det för er....så er swischa förbi från dressyren och sen såg jag er inte mer ??

mammaberg hängde runt en stoooor röd lastbil mestadelst tyckte jag:D, döttrarna fanns typ överallt, om de inte klonat sej förstås... :angel:

Jeg synes det var en fin tävling :) dog men noget lang vente tid inden terrænet startede.

Synes godt at de snart kunne komme med resultaterne...

Jag svarade dig Sita :) det är bara Anro som fått solsting efter en hel dag i solen och fullproppad med kaffe.

Fast jag tycker inte det är okey att ha en tävling där hästar behöver stå transport/lastbil 12 timmar som det blev här. Visst tar man ut och går med dem men nej det är inte bra. :grin:

Nej det er desværre problemet med Dagstorps tävlinger. Det er ikke okay. Men var problemet ikke også pga det der stilbedømning??? Det tog lang tid.
Men synes ellers det er et fin sted og en bra bana.

Jo stilbedömningen var dumt placerad. Hade de lagt den först så hade de haft tid på sej.
Men hade man valt att dela ena klassen och använt ännu en dressyrbana så hade dagen slutat betydligt tidigare. Mkt bättre för hästar och oss.

nu vet jag...det var inte bara solsting...hon hade somnat...och drömde hahaha :rofl:

nu vet jag...det var inte bara solsting...hon hade somnat...och drömde hahaha :rofl:

Lägg av :crazy: inte jag, full av sprudlande energi :bump::bump: fortfarande 17.30 vid hemfärd, kopp 72 av den svarta ädla drycken höll mig därefter vaken fram på småtimmarna, men vad gjorde det... Inga resultat fanns att se:cool:
Men en lättare form av solsting tror jag de flesta av oss hade som halvlåg vid vattnet.

Hur menar du med att lägga stilbedömningen först? Håller med om att klassen kunde delas. Det gjorde de tidigare år

Jo tack, det gick inte värst bra alls. Dom dumma spökena i domarbåsen var jätteäckliga. Har aldrig fått så dåliga poäng förr :( Tyvärr fick dottern inte betalt för det som gick riktigt bra förutom halten (7a) Snålt dömt överlag. Men heter man Nilsson så får man inga poäng :crazy:

Hoppningen gick bättre, hästen sneglade på stocken i pullmangraven och fick ett pet bak på A-hindret i kombinationen. Sen gick terrängen åt pipsvängen. Hon såg ännu flera spöken i skogen och framför allt i gravarna. Hon blir lite så här när hon har känningar i nacken så ET är ute idag och kollar läget.

Men det positiva var att vi kom hem i vettig tid. Bara borta i 12,5 timmar iår jämfört med 17 timmar i fjol. :angel:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Kursen är öppen för alla som vill lära sig mer om att bygga säkra fälttävlanshinder för träning. Lär dig mer om hur du med enkla medel...
Svar
0
· Visningar
130
Senast: Gunnar
·
Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
1 175
Senast: Ajda
·
Övr. Hund Nu i helgen är det dags för Stockholms hundmässa igen :) Är det någon annan som ska dit i år? Tävla, ställa ut, publik?
2 3
Svar
57
· Visningar
1 956
Senast: Wenniz
·
Mat Vi ska äta middag i veckan i närheten av Mellerud, var kan man gå då? Riktigt bra prioriteras, nån mil hit el dit spelar ingen roll :)
Svar
10
· Visningar
457
Senast: athena
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka