Dagsfärska ridbilder 3 april

Sv: Dagsfärska ridbilder 3 april

Bild033.jpg

Här tycker jag att du sitter bra, bortsett från att du känns lite baktung.

Men du...sluta konstatera vad hästen har för färg, det vet du väl redan?!? :D

Upp med blicken, stolta axlar, öppna upp höften lite till och låt hälarna/fötterna ta stöd av stigbyglarna.

Om du upplever problem med för låga händer, så rid med en pinne eller ett ridspö eller en bricka mellan tummarna och sidan av pekfingrarna. Som rallyförarna håller i ratten på rallybilarna, fast tummen som högsta punkt. Och för att få en bra och avslappnad vinkel på allt, så tänk att du har en lång pinne (sopkvast?) som går från armbågen ner till hästens mun och så att även handlederna följer utsidan på underarmarna. Bättre balans får du om överarmarna dessutom följer överkroppens linje, som ju ska vara rak lodrätt.

Hästens nos får du fram genom att driva samtidigt som du samlar OCH ger hästen möjlighet att länga hals och nacke, vilket du gör genom att föra händerna framåt, längs med mankammen. Sänker du handen i det läget låser du dig själv bara. Sänka handen kan man göra om hästen går väldigt högt med huvet, inte som din; lågt.
Så driv på, håll mjukt stöd och ge utrymme.

Vet inte om jag skrivit det förr, men jag gillar hästen och jag gillar att du på bilderna verkar sitta med bra. (Men sluta komma fram till att hästen fortfarande är vit! ;) ) :D

Å, jag tror att det där med att hästen är vit är mitt fel. Eller alltså.
Att han är skimmel har ju inte jag bestämt. :D

Men då jag tränat honom en del så har jag åtskilliga gånger utropat att han är en "duktig vit häst". Det har nog fastnat i både min och Seabaz hjärna. :rofl:
Sen brukar jag även säga "vit ponny". Då är han inte lika duktig. *s*

Tack för fina kommentarer och mycket tänkbar kritik! :) :bow:

Nu är det vår första westerntävling någonsin tillsammans nästa helg, en D-tävling men ändå :D

Western trail (bara för att, jag förväntar mig inte komma runt banan då broar, bommar och grindar är lika med döden tycker min häst)

W. Pleasure och W. horsemanship blir det också! :banana:

Det kommer ni att fixa galant, no problem:bow:

Mirre & Anneli: Tack! *redan nervös* :D

Såhär såg det ut i torsdags, att side-passa med en bom under magen är som sagt lika med döden :angel:

8826428.jpg

Men just trailen tar vi som en lek/träning, kommer det sidepass över bom så kommer jag gå över den så han bara behöver ta typ ett steg eller nåt för DET kan han, men flera steg; där går gränsen för min grålle än så länge :D
Sa jag att han är 9 år förresten :rofl:
Fast han är inte mer än 3 i huvudet när det kommer till vissa grejer hehe

Måste bara säga att du har en himla söt pålle! :)

Snygg pålle du har!

Måste bara fråga om det var PL du tränade för?

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Är det ens möjligt att stämma/få skadestånd från myndighet? Jag ska försöka berätta så bra det går utan att avslöja för mycket, vill...
Svar
4
· Visningar
3 590
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Jag är född med ett beckenfel; beckenbenet vrider sig succesivt så att det tippas framåt. Till följd av detta dras också ryggraden ihop...
2
Svar
32
· Visningar
4 345
Senast: Liten
·
V
Träning Hej på er! Jag kan inte låta bli att dela med mig av ett tips som förbättrat min ridning och kontrollen över hästen. Jag rider en häst...
Svar
11
· Visningar
2 869
Senast: Sjalen
·
Övr. Katt Många av er har säkert läst den här förut, men den tål att läsas igen, igen och igen. Det är inte ofta Prosit sitter ensam hemma och...
2
Svar
33
· Visningar
2 179
Senast: bengibollen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI