Dags för kaninungar... men hjälp min hona vägrar!

M

MLI_91

Våren närmar sig och det börjar bli dags för ninis bebisar!! Detta kommer att bli första året för mig att få kaninungar, jag försökte ifjol men min hona vägrar!! jag försökte ett fler antal gånger men hon bara skriker och biter hanen! jag vet ej om hon har någon slags fobi för hanar för hon "pratar" ju med dom varje dag då burarna står intill varran! nu är hon ett år och hanarna mina är 1.5 och 2 år tror jag:crazy:

Om det finns någon vänlig själ som vet vad jag ska ta mig till vore jag evigt tacksam!! för jag tror verkligen att hon kommer att bli en fin mor då jag vet att hennes mor va mycket god!!

MVH /Emelie

Sv: Dags för kaninungar... men hjälp min hona vägrar!

Jag tycker det låter som om hon inte är brunstig, och det skulle inte vara så konstigt heller, med tanke på att det är vinter och kallt nu. Om du kollar hennes kön, så kan du se om hon är väldigt röd så är hon brunstig, annars inte.

Har en hona här hemma som också är livrädd för pojkarna, fastän hon är grymt brunstig, och vi kom fram till att det troligtvis är så att de känner att det är fel årstid att para sig...

Men de var ju ifjol jag började!! men de kan ju ha varit att hon inte var tillräckligt könsmogen:confused: men vet sa att hon var könsmogen redan!! Konstigt prövade ju på sommaren!! haha!! hon är född i december 2005 så hon var ju ett halv år när jag provade första gången!!

Låter lustigt, var släpper du ihop dem någonstans? Vet att det finns honor som man måste hålla fast för att de ska lugna ner sig och "släppa till"... Låter lite lustigt att hon skulle vara så ovillig..

ja de är lite olika, men för det mesta tar jag båda kaninerna till en bur som ingen varit i förr! de kanke är helt fel:confused: haha!!
OJ gör det, de tycker jag va lite elakt haha, våldtäckt:crazy: haha!!

För mig är det faktiskt viktigt, jag har velat ha små kanin ungar länge! men om hon inte vill kanske de leder till att hon blir en dålig mor! men jag ska iaf försöka i vår!

hon verkar ju inte vilja...

rätt egoistiskt att tänka sådär, men jaja.

Senast ändrad:

Egoistiskt? För det första kanske hon inte ens var mogen nog i sommras och för det andra så var hon helt ny hemma hos mig.
Hon känner ju hanen bättre nu! Jag skrev ju det om du inte har läst hela tråden att jag vet inte om hon verkligen var könsmogen när jag testade sist!

Hon tycker väl att hanen är ful.....skulel du vilja bli tvångs parad med en ful karl :rofl:

Haha fan den va bra=D själv tycker jag hanen är underbart vacker=P hahahhahahaa!!! men smaken är ju som baken :idea: :idea:

Liknande trådar

Övr. Barn Min äldsta dotter är nyligen fyllda åtta år. Hon har alltid varit en ganska orolig själ. Kolik som bebis, sov (sover) dåligt, vaknade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
22 334
Senast: Zewz
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 545
Senast: Imna
·
Hästhantering Känner mig lite smått maktlös med min häst just nu, (förlåt för långt och krångligt inlägg.. ) Hon började krångla redan i december...
2
Svar
28
· Visningar
6 648
Skola & Jobb Det är alltid svårt att skriva om jobbet då man har tystnadsplikt och alltid trampar någon på tårna. Dock vill jag ändå ventilera lite...
Svar
18
· Visningar
2 928
Senast: Zaria
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama