Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur löste du att vaka konstant i 4 veckor? Undrar bara hur man får ihop något sådant. Sova behöver ju alla göra. Och många har jobb, barn osv. Och inte anställda som kan vaka.
Det är ju ingen rättighet att ta föl om man inte kan lösa övervakningen. Jag har kameror i boxar och hagar. Mina ston fölar enbart i box. Övervakar när jag anser att det är på g och då tittar jag på dem minst en gång i halvtimmen.Ni som vakar och har stenkoll på dem, har väl rimligtvis koll på att det närmar sig då? Dvs något tecken på att det är på gång inom ett par dagar. Då är det väl klart att man har mer koll men inte sjutton sitter ni väl och vakar dygnet runt flera veckor innan? Ni låter väldigt dömande och antagande flera av er. Som om vi inte bryr oss.
Vårt lilla sto ska föla igen när som helst, eller om några veckor, eller flera.
Det är andra gången hon ska föla och hon är inte sådan som blir jättestor. Förra gången hade hon inget juver ens dagen före fölet kom.
Vad finns det mer för knep för att veta om det närmar sig? Hon gick med hingsten hela sommaren från slutet av juni.
Hon står nu i liten sommarhage som är fölvänlig, hon trivs inte riktigt inne men vi ska ha box redo också, kanske borde ta in henne på natten iallafall? Förra gången fölade hon i sommarhagen 2 veckor före datumet vi trodde baserat på brunst och betäckning, allt gick jättebra.