Dags för en ny presentationstråd

Sv: Dags för en ny presentationstråd

Varför stannar alltid trådarna upp när jag har svarat? Det händer ganska ofta...:crazy:

Alla blir så förskräckta när dom ser vad du har skrivit :rofl: Nä det är säkert bara slump.
Jag lyckas ofta svara i trådar som är påväg att bli inaktuella, så därför blir jag den sista som skriver. Men i den här tråden lyckades jag ju att skriva först :D

Edit:
Om allt går som det ska och pållen är frisk så börjar vi nog vår karriär till hösten, på en ny liten ridskola häromkring, med western på schemat :) Är ju bra också för då får Olivia öva sig på att åka släp, vara på nytt ställe och gå tillsammans m andra okända hästar (bra om jag skulle vilja starta t.ex Pleasure nån gång). Hon är en liten fegpropp på att vara ensam för tillfället :p ALLA kompisar ska va med, räcker inte med en heller.

:rofl:Ja, det var väl det jag misstänkte! :p Det kanske är så då också för mig att jag skriver när trådarna börjar bli inaktuella... Hehe :D

Hur länge har du ridit western?
Ca 7 år

Vad har du för inriktning?
Mest Trail mest rider även W.Horsemanship, Versitale Horse och Reining

Vem/vilka tränar du för?
Stefan Einarsson, Lotta Bäcklund, Per Larsson

Vad har du för häst/hästar?
* 13 årigt korsningssto
* 2 månaders quartersto (ska jag tävla i framtiden förhoppningsvis)
+ några till som inte tävlas

Tävlingsnivå?
A- och B-nivå

Och en till fråga: Hur kom du in på western?
Var och tittade på en westernträning och sedan var jag fast:D

Gärna en liten bild också
Min nuvarande tävlingshäst
Min lilla quarterbäbis

Dig såg jag på Grevagården, RHA summer show. Jjag fastnade för dig för att min häst heter samma som din ;) Stiligt ekipage också.

Hur länge har du ridit western? Till helgen är det ett år sedan första gången jag tävlade, kanske hållt på lite smått nån månad innan.

alla ridklasser förutom reining och barrelrace
Vem/vilka tränar du för?
"kicki" och har tränat en gång för Göran Larsson, vill åka ner till honom fler gånger! dock e det en bit mellan tierp å sundsvall:angel:
2st Halvblod som jag tävlar med och 2 st "ponnis" som jag lånar ut
Tävlingsnivå?
D-C, men vill högre ;)
Gärna en liten bild också;)
http://i85.photobucket.com/albums/k75/spiddiz/luxvita2006/fggfhgx.jpg
http://i85.photobucket.com/albums/k75/spiddiz/spider2006/BejbAgusti11.jpg

Har alltid tyckt att western va intressant, sedan var det en som jag känner som tyckte att jag skulle prova tävla, sedan va jag fast!

Hur länge har du ridit western?Sen -96
Vad har du för inriktning?Ingen alls faktiskt, har provat allt utom polebending och barrelrace.
Vem/vilka tränar du för? Har tränat för Tommy Bäcklund, Margret Kållberg, Anders Josefsson, Ruth van Sweden och nu de senaste gångerna Rick Lemay
Vad har du för häst/hästar?Hör till den urfattiga kategorin av hästmänniskor som aldrig haft råd med en egen... Men rider en paint vallack på 7 år för tillfället, just nu sparsamt pga av putande mage:angel:
Tävlingsnivå?Har bara vågat mej på D och C klasser, nerverna håller knappt för att åka på clinics:o

Gärna en liten bild också;) Har tyvärr inga ridbilder på mej å painten...

Och en till fråga: Hur kom du in på western?Trodde i min modiga ungdom att ja skulle bli hoppryttare, efter 5 hjärnskakningar på 2 år och endel brutna ben osv osv, frågade ridskolechefen om jag inte kunde tänka mej att ta hand om hans westernridna halvblodssto, han var nog trött på att ringa ambulans stackarn:angel:, ja kände direkt att jag hittat min ridgren och sen dess har jag inte ens hoppat ett litet skutt...

Hur länge har du ridit western? Började 2004 med Australian Stock som är mycket snarlikt...
Vad har du för inriktning? Då var det cow work för hela slanten
Vem/vilka tränar du för? Fick all min träning av en gammal märr vid namn Bitch (självförklarande), men nu är det dags att ta tag i det här och skaffa en tvåbent tränare ;)
Vad har du för häst/hästar? Är medryttare på en nordsvensk f.d. travare och om han inte aktar sig kommer han bli omskolad igen nu!
Tävlingsnivå? inga såna ambitioner (vi får väl se hur det går först?!)
Och en till fråga: Hur kom du in på western? Som sagt, jobbade på en cattle station i Australien och fick rätta mig efter vad de duktiga hästarna kunde lära mig. En del cutting, men mycket annat också när boskap är inblandade. Har sedan dess inte kunnat släppa tanken på arbetande, lyckliga hästar som gör sitt bästa för att de tycker det är kul! :bow:

KL:

Ja,här är det väl dags att erkänna o göra bort sg rejält då:)

Haft westernutrustning pga faderns fascination för V8 och USA sedan jag var ...7 år kankske.
Har fortfarande jackan o hatten kvar,men nu är jag inte 7 längre...

Jag har alrig ridit renodlad western pga att det inte fanns när jag började rida,inte i närheten vart fall.
Men jag red in mina hästar westerninspirerat,lösgjordheten,snabba stopp,svänga för ytter,sitshjälper osv.
och mkt,mkt hantering o de fick vara med om milt sagt udda saker...

Det fungerade-vann rätt mkt på ponny i ffa dressyr men även hoppning bla.

Vad har du för inriktning? sitta kvar?:)

Jag är helt totalt oseriös,jag vill bara ha kul,och det har man ju som bekant med westernfolk.

Jag har tävlat i trail och....något dressyrprogram...hrmmm... på en Dtävling.
skulel vilja prova skilja kor,gjorde det hemmavid av nödvändighet innan.
Vem/vilka tränar du för? Jag har tränat westernekipage-men inte tränat för någon

Vad har du för häst/hästar?Katatoniska Quarterns totala motsats-den Förvirrade Flygande Friesern;)

En på 175 och en på 170

Tävlingsnivå? skojnivå på lokala dtävlingar.funderar på att skaffa mig en bomlös westernsadel,men de är halkiga.
har dock westernträns o bett!

Den finaste rosetten jag har hänger i framrutan i min bil-en vinst i Trail i min första start.
Där gjorde jag nog en oförglömlig grindöppning.;)
kan man inte använda händerna så får man ta tänderna att hämta upp tappad tygel;)

Jag har ju tur som har en superproffsig westernryttare arbetandes hos mig o rider mina hästar när jag inte kan.har precis fotat henne lite o skall se om vi inte kan ta nya foton,vi kan ju alltid sudda ut henne så hon inte syns;)

Jag har alltid hellre gått på westerntävlingar än vanliga,folket är roligare,hästarna behöver man inte bekymra sig för att de skall dö av hjärtsnörp när man kommer,ryttarna får se ut lite hur som helst (i kroppen)o det är en relativt avslappnad miljö och attityd.
Jag gillar musiken o att de har kul.
sen lärde jag känna en funktionshindrad tjej som red western,och på den vägen är dte ,lärde känna fler o fler roliga typer.

Nu har jag -nästan-lärt mig olika hingstlinjer o lite av vad de gör o kan se ut.kan en del ryttar eo hästar också.

och pinsamheters pinsamhet:

Jag har nu flera nätter i rad drömt om att jags kal skafa mig en quarter eftersom jag kanske blir så dålig att jag inte orkar rida hästar med mycket gång..

förstår ni fasan att som dressyrryttare vakna upp till det!;)

Jag skyller recis allt på att jag blivit lite för indoktrinerad av westerntjejerna jag har runt mig!

hu!

fast jag skulle kanske kunna tänka mig en Fries/quarterkorsning-de vet jag blir bra...

men hu ändå!;)

Jag har ridit western i ca 5 år, men har ridit sedan jag var 2....

Jag rider lite allt möjligt, det som jag känner för när jag ser proppen.. :D

Vem/vilka tränar du för?
Jag tränar inte för någon, utan det blir väl att man kanske åker på någon clinic lite då och då.. skulle kanske vilja ha någon som man kanske kan träna för..

Jag har två st Arabiska fullblod, en Nordsvensk och sen så har jag en Frieser som inakodering.

Tävlingsnivå?
Ja men det är väl B- nivå...

Har tyvärr ingen bild på den här datorn.. kommer kanske senare...

Ja vet inte riktigt.. jag testa på det för några kanske 7 år sen och tyckte att det var ganska intressant.. sedan när jag köpte min första arab så blev det bara så.. valde mellan hoppning och western.. men när jag sedan tänkte efter så tyckte jag att western var mest fair mot hästen... Man ska rida på långa tyglar.. osv osv...
haha... ja du dålig på att förklara ibland.. det lät bättre när jag tänkt det:smirk:

//Carro

Sedan Januari 2005

Ranch Trail, Trail, Reining (På träning)

Vem/vilka tränar du för?
Krister Vauhkonen (stavning?!!)

6årigt Solid Paint- sto

Tävlingsnivå?
B-nivå

Har velat rida western hela mitt liv, men hittade ingen vettig tränare förens den där kalla dagen i januari ^^ sen dess är jag HELT fast

82837_1180602608.jpg

http://MalinBard.bilddagboken.se/in...kPTU1MzE0NjM5JnQ9MTE4MDQ3NjAwMSZjdXJyaW1nPTQ=

Ja det närmar sig en 11 år nu.... :eek:

Har alltid dragit mig mer mot "dressyr" grenarna typ WH, WP, WR.. Håller på att gå över mer på Trail nu.. :angel:

Vem/vilka tränar du för?

Hmmm mest har det väll blivit Ronny Åman & Tommy Bäcklund för min del.. Skulle gärna vilja börja träna för Mia Ekström nu.. :idea:

Jag hade 11 hästar, men sålde alla dessa och köpte mig min nuvarande Quarter.. Ett charmigt grått sto... :smirk:

Tävlingsnivå?

I år testar vi lite, och så tränar vi över vintern tills nästa år... Så i år blir det nog D-C nivå om man inte törs hitta på något hyss och anmäla på högre nivå.. :rofl:
Men nästa år kan det bli större, men bara för skojs skull.. tävlar mot mig själv.

Har ingen tillgänglig just nu... finns på lunarstorm... ;)

Haha.. ja du... hmm det var en gång en gubbe med smala ben och tajta W jeans som skulle ha träning några mil från oss för så där 11 år sedan.. hmm Ronny.... och jag å syrran anmälde oss... Sen var vi fast... Och efter det har det varit många resor, tränande, JOBBANDE... mm.. så man har sett en del stall och hästar.. phu :banana:

Måste vara ca 10 år nu (Guuud vad tiden går!)

Har varit Pleasure och Horsemanship men har mer och mer börjat ramla in på reining

Vem/vilka tränar du för?
Just nu är det väldigt dåligt med tränare... Men Anders Josefsson är en klippa som har hjälpt mig massor genom åren

Ingen egen just nu. Rider och tävlar en quarterkille på 6år

Tävlingsnivå?
Halkat ner till D/C igen :angel::o:D Men har siktet inställt mycket högre. Tiden får utvisa hur det blir. Jag ääälskar att sitta hemma och träna, tävling är mest ett kvitto på hur jag och hästen utvecklats.

Hur kom du in på western?
Pga en bråkig ponny som INTE ville hoppa eller traska omkring på dressyrbanan!
Fick hjälp av måååånga hopp/dressyrtränare innan jag på vinst och förlust anmälde mig till en westernclinic. Jag fick så himla mycket hjälp under dessa två dagar så jag blev fast sedan dess. Ponnyn blev en riktig kanonhäst och jag njöt och red och red och red och njöt. Utan denna hjälp hade jag nog slutat med hästar...

Haha, är det så han stavas ;) Jag glömde visst skriva med det i min presentation. Men jag är nog lika fast vid honom som du ;)

Sen 96 eller 97, kommer inte riktigt ihåg.

Älskar trail!!

Vem/vilka tränar du för?
Ingen just nu, men jag började rida för Anna Lönedal, Sen åkte jag till USA 98 och då blev det Ruth Van Sweden i flera år.

Två 1-åriga quarterston

Tävlingsnivå?
Vet inte riktigt, i Sverige har jag visat mina pållar i halter på AQHA-tävlingar.

Hur kom du in på western?
Min kompis Kickis drog med mig på westernträning för Anna Lönedal och sen drog Anna med oss båda på en clinic för Ruth Van Sweden...

Bild på mig och Jordan i Californien hos Ruth.
th_chestnut.jpg

Va liten den blev :(
Syns bättre här:
http://i185.photobucket.com/albums/x44/lillaida/chestnut.jpg

Senast ändrad av en moderator:

8 tror jag det är nu...
Vill vara versitile...men trail ligger nog närmast hjärtat, WH, WP och WR kommer nog sen...
Vem/vilka tränar du för?
Började min bana med son o pappa Bäcklund.
J.Blomberg och P.Larsson på clinics och så min "egen" hemma-tränare:bow:
Åkte även en runda till Klara Salkova i Tjeckien förra året, 5 dagars träning, mest reining...
Paint/NF, 5årigt sto...
Tävlingsnivå?
Vet ej...har ej provat:o
Gärna en liten bild också;)
IM008327.jpg

Den som söker, den finner:)
Faktiskt en turridnings-ranch...i Småland. Där satte jag mig i en westernsadel för 1a gn....hästarna var inte nämvärt utbildade, men det räckte för mig i början...

Jag började rida western på den palominofärgade tempo hästen som 4 åring o på den vägen är det. ärligt talat sedan 98 men bara lite lagom avslappnat. Vi har 6 hästar var av jag tränar 2,5 och Bewildered tränar 3,5.
Har ridit för Per Larsson, Staffan Ljungren, Tommy Bäcklund. Markus Bäcklund. Ida Ljungqvist. Bewildered som har varit ass tränare till Daugh Phipps i 10 veckor, hon lärde sig mye, nu rider jag bara för henne. Klasser o klasser vi bara kasar runt lite här o där för att se var vi funkar bäst. Absolut inte WP. Jag har ridit i 46 år o e helt värdelös, men roligt a har vi.:banana:

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 603
Senast: Nepenthe
·
Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
843
Senast: Tilly_85
·
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 287
Senast: Äpplet.
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 029

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024