Sv: Dags för en ny presentationstråd
KL:
Ja,här är det väl dags att erkänna o göra bort sg rejält då
Hur länge har du ridit western?
Haft westernutrustning pga faderns fascination för V8 och USA sedan jag var ...7 år kankske.
Har fortfarande jackan o hatten kvar,men nu är jag inte 7 längre...
Jag har alrig ridit renodlad western pga att det inte fanns när jag började rida,inte i närheten vart fall.
Men jag red in mina hästar westerninspirerat,lösgjordheten,snabba stopp,svänga för ytter,sitshjälper osv.
och mkt,mkt hantering o de fick vara med om milt sagt udda saker...
Det fungerade-vann rätt mkt på ponny i ffa dressyr men även hoppning bla.
Vad har du för inriktning? sitta kvar?
Jag är helt totalt oseriös,jag vill bara ha kul,och det har man ju som bekant med westernfolk.
Jag har tävlat i trail och....något dressyrprogram...hrmmm... på en Dtävling.
skulel vilja prova skilja kor,gjorde det hemmavid av nödvändighet innan.
Vem/vilka tränar du för? Jag har tränat westernekipage-men inte tränat för någon
Vad har du för häst/hästar?Katatoniska Quarterns totala motsats-den Förvirrade Flygande Friesern
En på 175 och en på 170
Tävlingsnivå? skojnivå på lokala dtävlingar.funderar på att skaffa mig en bomlös westernsadel,men de är halkiga.
har dock westernträns o bett!
Den finaste rosetten jag har hänger i framrutan i min bil-en vinst i Trail i min första start.
Där gjorde jag nog en oförglömlig grindöppning.
kan man inte använda händerna så får man ta tänderna att hämta upp tappad tygel
Gärna en liten bild också
Jag har ju tur som har en superproffsig westernryttare arbetandes hos mig o rider mina hästar när jag inte kan.har precis fotat henne lite o skall se om vi inte kan ta nya foton,vi kan ju alltid sudda ut henne så hon inte syns
Och en till fråga: Hur kom du in på western?
Jag har alltid hellre gått på westerntävlingar än vanliga,folket är roligare,hästarna behöver man inte bekymra sig för att de skall dö av hjärtsnörp när man kommer,ryttarna får se ut lite hur som helst (i kroppen)o det är en relativt avslappnad miljö och attityd.
Jag gillar musiken o att de har kul.
sen lärde jag känna en funktionshindrad tjej som red western,och på den vägen är dte ,lärde känna fler o fler roliga typer.
Nu har jag -nästan-lärt mig olika hingstlinjer o lite av vad de gör o kan se ut.kan en del ryttar eo hästar också.
och pinsamheters pinsamhet:
Jag har nu flera nätter i rad drömt om att jags kal skafa mig en quarter eftersom jag kanske blir så dålig att jag inte orkar rida hästar med mycket gång..
förstår ni fasan att som dressyrryttare vakna upp till det!
Jag skyller recis allt på att jag blivit lite för indoktrinerad av westerntjejerna jag har runt mig!
hu!
fast jag skulle kanske kunna tänka mig en Fries/quarterkorsning-de vet jag blir bra...
men hu ändå!