Sv: Dags för en ny presentationstråd
Hur länge har du ridit western? Jag har tränat regelbundet för tränare i ett år kan man säga. Men intresserad och ridit lite av westernstil har har väl gjort lite längre..
Vad har du för inriktning? De grenar jag tycker om mest är reining, versitale horse, trail och kogrenarna. Men de andra gernarna är såklart roliga de med.
Vem/vilka tränar du för?
Vad har du för häst/hästar? Jag har tränat för lite olika, men just nu tränar jag för en cowboy som jag verkligen är fäst vid, jag vill inte ge ut hans namn, men både jag och hästen stormtrivs med hans metoder och hans goa, avslappnade stil och sinne för hästar, ridning och horsemanship.
Tävlingsnivå? D-nivå.
Jag sätter in en huvudbild på min älskling.
http://i54.photobucket.com/albums/g87/westernsaved/Cindi/cindishuvud.jpg
Och en till fråga: Hur kom du in på western?
Oj, denna texten kommer bli lång..
Det hela började med att jag såg på westernfilmer som jag tyckte var jättehäftiga, då var jag ganska ung. Min pappa har alltid älskat cowboy-stilen och gått runt i boots och stora buckles och även jag älskar den stilen på kläder, utrustning, heminredning osv.
Sen när jag blev äldre red jag vanlig engelsk ridning med jag började att få kontakt med det vi kallar för Natural Horsemanship genom böcker, filmer, föredrag, mm. Stallkompisen som jag red med höll på med NH också, så vi delade våra kunskaper och åsikter. Jag började använda mig av det tänkandet på hanteringen och jag blev helt frälst när jag märkte hur mycket lättare det var att kommunicera med hästen. Åren gick och jag red fortfarande engelskt och senare började jag med akademisk ridkonst. Intresset för westernridning kom upp igen när jag flyttade min dåvarande häst till ett stall där stallägaren red western, sen dess har jag blivit mer och mer fascinerad av den sortens ridning. Hon gav mig även lektioner i western och NH, vilket jag är väldigt tacksam över. Nu har jag en ny häst som är 4 år, som jag tränar regelbundet för tränare och jag hoppas på en lyckad, rolig, lärorik, underbar framtid med henne