Dags för en ny presentationstråd

alazzi

Trådstartare
Hur länge har du ridit western?
Vad har du för inriktning?
Vem/vilka tränar du för?
Vad har du för häst/hästar?
Tävlingsnivå?

Gärna en liten bild också;)

Och en till fråga: Hur kom du in på western?

Sv: Dags för en ny presentationstråd

Hur länge har du ridit western? Har inte hunnit börja än, men se 2007 som startår :D

Vad har du för inriktning? Tror det kommer bli Trail eftersom det tycker jag är roligast.

Vem/vilka tränar du för? Ingen ännu så länge men det kommer.

Olivia, sto korsning mellan nsv/arab/quarter, 12 år gammal och 148 cm hög.

Tävlingsnivå? Tävlar ej ännu.

Hästen:
http://www.mypix.se/usrimg/JNLNOOMSFMM/lrg/JNINFPNQQSDRP0.jpg
http://www.mypix.se/usrimg/JNLNOOMSFMM/lrg/JNINFPOMKQPPN4.jpg
:love:

- tror att det är 7 år nu, men kommer inte riktigt ihåg när jag gick över från engelskt till western.... har dock ridit sedan jag var 3...

Har ingen specifik inriktning, gillar att vara med i olika grena, så då är ju Versatile Horse en favorit!

Vem/vilka tränar du för?
Just nu tränar jag för en lokal tränare, Lars Åström.

Den som jag tävlar på och satsar på är min varmblodsvalack på 9 år.
men sedan har jag också en nordsvensk och en shettis hemma!

Tävlingsnivå?
Just nu tävlar jag på C-nivå, men kanske "skulle vara" på d-nivå :p

5745950.jpg

4330129.jpg

Var på en ungdomsclinic i närheten som en prova på träning och sedan var jag fast.... :banana:

Hur länge har du ridit western? Jag har tränat regelbundet för tränare i ett år kan man säga. Men intresserad och ridit lite av westernstil har har väl gjort lite längre..
Vad har du för inriktning? De grenar jag tycker om mest är reining, versitale horse, trail och kogrenarna. Men de andra gernarna är såklart roliga de med.;)
Vem/vilka tränar du för?
Vad har du för häst/hästar? Jag har tränat för lite olika, men just nu tränar jag för en cowboy som jag verkligen är fäst vid, jag vill inte ge ut hans namn, men både jag och hästen stormtrivs med hans metoder och hans goa, avslappnade stil och sinne för hästar, ridning och horsemanship.
Tävlingsnivå? D-nivå.

Jag sätter in en huvudbild på min älskling.
http://i54.photobucket.com/albums/g87/westernsaved/Cindi/cindishuvud.jpg

Oj, denna texten kommer bli lång..
Det hela började med att jag såg på westernfilmer som jag tyckte var jättehäftiga, då var jag ganska ung. Min pappa har alltid älskat cowboy-stilen och gått runt i boots och stora buckles och även jag älskar den stilen på kläder, utrustning, heminredning osv.
Sen när jag blev äldre red jag vanlig engelsk ridning med jag började att få kontakt med det vi kallar för Natural Horsemanship genom böcker, filmer, föredrag, mm. Stallkompisen som jag red med höll på med NH också, så vi delade våra kunskaper och åsikter. Jag började använda mig av det tänkandet på hanteringen och jag blev helt frälst när jag märkte hur mycket lättare det var att kommunicera med hästen. Åren gick och jag red fortfarande engelskt och senare började jag med akademisk ridkonst. Intresset för westernridning kom upp igen när jag flyttade min dåvarande häst till ett stall där stallägaren red western, sen dess har jag blivit mer och mer fascinerad av den sortens ridning. Hon gav mig även lektioner i western och NH, vilket jag är väldigt tacksam över. Nu har jag en ny häst som är 4 år, som jag tränar regelbundet för tränare och jag hoppas på en lyckad, rolig, lärorik, underbar framtid med henne :)

Sedan sommaren 2005, alltså 2 år .
Jag är mycket för ridgrenarna, främst pleasure och trail men gillar även horsemanship, western riding..dock ännu inte så mycket för reining men det kanske kommer det med.
Vem vilka tränar du för?
Tränar inte alls för tillfället men har tränat för Staffan Ljunggren och det sista för Per Larsson...är jättenöjd med båda två. Blir dessa framöver med unghästen sedan också.
Ett travsto på 18 år som jag tävlar och rider nu sedan hennes avkomma som nu är 2år. Han har halvblodspappa.
Tävlingnivå? E och D

Travstoet
I363503W364H546V20070504T190814Z.jpg
[/IMG]

Unghästen
IM000456.jpg
[/IMG]

Hur kom du in på western?
Jag och en väninna åkte ner till HC för att dansa linedance en helg...det visade sig att RHC pågick just den helgen. Det blev inte så mycket dansande ,,,inget alls utan vi blev fast vid tävlingarna hela helgen i stället. Sedan var vi fast ;)

Sen januari 2002 :)

Just nu har det nästan bara blivit reining-inriktad eftersom ridskolan jag rider på är reining-inriktad. Har avslutat terminen med att göra galoppombyten i slalom mellan koner. Är helt impad av mig själv!;) Kommer leva länge på detta!

Vem/vilka tränar du för?

Tjejerna och killen på Long Valley! Otroligt duktiga.

Ingen alls! Men i princip har jag bara ridit två stycken denna termin. Två fantastiska quartrar. Gremlins first Gismo och Wenonas Fellacanax. Canaxen på bilden nedan!

Tävlingsnivå?

Ingen alls just nu, men har startat d och c förrut, men på tisdag rider jag upp för silvermärket. Håll tummarna!

Från i vintras:

twinstar.jpg

En slump, även om jag var lite nyfiken innan. Medryttarhästan ;) jag började på var westernriden och sen gick det av bara farten. Kommer aldrig aldrig byta tillbaka!

Hur länge har du ridit western? Två-tre år
Vad har du för inriktning? Huvudsakligen pleasure/Hunter
Vem/vilka tränar du för? Min tränare
Vad har du för häst/hästar? 3 årig quartervalack efter Docs Leaguer
Tävlingsnivå? Har bara tävlat AQHA klasser.

Har efter ett tag på buke insett att du gillar lite utstickande färger? Stämmer det? ;)

Började umgås med w-folk någon gång mitten på 90-talet. Drog igång ordentligt strax efter vi hade köpt vår första häst, dvs sommaren 98.

Har som mål att få en häst som är uppmärksam på mig och vad jag vill, och som samtidigt har en glädje i sitt arbete. Tråkigt med ledsna hästar som tappat all gnista eller som arbetar med rädsla som motivation. Jag vill att hästen ska vilja samma sak som jag vill. Vad gäller grenar så brukar det bli de vanliga ridgrenarna förutom trail. Just nu så är jag mest inne på western riding och versatile horse samt reining.

Vem/vilka tränar du för?
Ridit för ett antal genom åren, men Lotta Klang är bland de bättre. Red nyss en dag för Mia Ekström och ska rida tre dagar i sommar, får se var det tar vägen med henne. Ridit för en hel del jag uppskattar mindre också, men de är nog inte så bra att skriva här. Kan bara säga att runtrunt på en volt hela passet är inte min uppfattning om effektiv träning.

Min familj har två arabston, födda 91 och 92, Sarmaniaka och Erythema AKA Sarma och Maja eller hästkräken. Tror det finns någon bild på dem på Allbreed.

Tävlingsnivå?
D, red arab-SM som allra första w-tävling utan att skämma ut mig fullständigt, ska tävla WAII i sommar.

Sorry, har ingen bra.

Kände folk som höll på med, red en häst ibland. Kändes naturligt att fortsätta med det när vi köpte våran egna häst.

/Ida

- jag blandar från både western och engelsk dressyr men kom in på western 1998!

- Pleasure, WH, WR passar oss nog bäst men skulle vara kul att prova på reining nån gång på en riktig läromästare!

Vem/vilka tränar du för?
- Har tränat för lite olika tränare, kanske inte några "kändisar" precis och även nån från USA som jag inte minns namnet på men detta ver mer för några år sedan!

- En liten vit connemara valack

Tävlingsnivå?
- D bara, och jag har inga ambitioner att tävla högre än möjligtvis C om vi ens kommer upp till det med min ärthjärna till häst
(9 år gammal stannade han sist för han ville inte gå över bommen i WR-enklaste mönstret... Stegrade sig åtskilliga gånger så till slut bad jag domaren om att få sitta av och leda över honom men domaren kom själv fram och ledde över oss. Då gick det plötsligt hur bra somhelst för liten vit att gå över :smirk: )

9163731.jpg

Hade ridit på ridskola regelbundet 1ggn/vecka i typ 6-7. Provade på en lektion i western av en ren slump mamma hade träffat nån som kände nån som... jaja ni vet...
Efter den lektionen så sa jag till mina förräldrar att jag inte ville tillbaka till ridskolan något mer! Då var jag 12 år!

Jag tror att jag har en exakt likadan skjorta som dig ;) Dock använder jag den inte så ofta då jag inte tycker att blått passar till min häst.

Sedan 1996, ungefär. Före det var det dressyr och fält som låg mig närmast;)

Versatile Horse, Western Riding, Reining...fast för rutinens skull tävlar vi nog i det mesta...Ska prova på kor, om jag törs:angel:

Vem/vilka tränar du för?
En av westernsveriges äldre tränare samt några andra. Etablerade och aktiva i hög klass internationellt.

Welsh Cob-04 (har nu lite vila efter inridning i vår) + en paintkorsning-07 (född 31/5 i år, alltså:D)

Tävlingsnivå?
Var uppe i C med förra hästen som sen blev utdömd innan vi hann göra så mycket mer. Har inte haft någon tävlingshäst efter det i väntan på att coben skulle bli färdig...

Gärna en liten bild också:
Lilly i år på betet (taget med dålig mobilkamera).
Lilly070603.jpg

Enigma...3 dygn på bilden!
enigma_kicki.jpg

Träffade en s.k.(:angel: ) westerntränare i samband med att jag fick ta bort en häst. Som tröst fick jag provrida en av hans araber och det var rätt läckert. Skaffade mig en ny häst som inte funkade enligt "klassiska tekniker" så jag la om och började rida western fullt ut. Det funkade och sen kunde vi rida i dressyr lika fullt ut:rofl:.

Hur länge har du ridit western? Har inte börjat ännu, säger som Vicious; Detta blir mitt startår
Vad har du för inriktning? trail låter mer som min stil, men jag vet inte ännu. :D
Vem/vilka tränar du för? ingen ännu
Vad har du för häst/hästar? Foderhästen; varmblodssto.16år. (Egna hästen; varmblodssto. 16år. rids inte av mig längre.)
Tävlingsnivå? ingen

10785190.jpg

Och en till fråga: Hur kom du in på western? Ägaren till foderhästen håller på med det, och sen har jag alltid varit lite intresserad av det, fast aldrig haft direkt chans att prova

Hur länge har du ridit western? 4 år

Vad har du för inriktning? reining, men tränar/tävlar halter, pleasure och horsemanship "på skoj".

Vem/vilka tränar du för? en tränare i närheten

Vad har du för häst/hästar? quartervalack f. 98

Tävlingsnivå? AQHA/SRHA/NRHA

Och en till fråga: Hur kom du in på western? Blev medryttare på en westernhäst och bytte ut ridskolan (engelsk) mot western.

Hur länge har du ridit western? Har inte hunnit börja än, men se 2007 som startår :D

Vad har du för inriktning? Tror det kommer bli Trail eftersom det tycker jag är roligast.

Vem/vilka tränar du för? Ingen ännu så länge men det kommer.

Olivia, sto korsning mellan nsv/arab/quarter, 12 år gammal och 148 cm hög.

Tävlingsnivå? Tävlar ej ännu.

Hästen:
http://www.mypix.se/usrimg/JNLNOOMSFMM/lrg/JNINFPNQQSDRP0.jpg
http://www.mypix.se/usrimg/JNLNOOMSFMM/lrg/JNINFPOMKQPPN4.jpg
:love:

Glömde en fråga, hur kom jag in på Western?

En kompis till mig har Quarterhästar och tävlar, så jag har varit med på en del tävlingar.

Började för 3 år sedan men mest haft problematik hästar som vi fått leta fel på mest så jag har inte kommit så långt än.

Vad för inriktning?
Allround, men gärna reining eller kogrenar då jag har häst för de klasserna.

Vem/vilka tränar du för?
Har tränat för Pernilla Karlsson,Stina Gatel, Ronny Åhman, Tommy Bäcklund och Per Larsson. Men som sagt var inte så mycket än....

Vad har du för häst?
Har haft lite otur, men i höstas köpte jag ett dräktigt quartersto från tyskland, precis fått hingstfölis. Min gubbe har ett två årigt quartersto.

Tävlingsnivå?
Har bara tävlat en gång hittils och det var i Aprill på grevagården i Halter med unghästen.Jätteroligt.
Hoppas på mer tävlingar.

Hur kom du in på western?
Genom problemlösning på en häst.
http://s181.photobucket.com/albums/x191/Lilianne_04/th_Lillis053.jpg

Hur länge har du ridit western? Ca 2-3 år
Vad har du för inriktning? Ingen speciell än, men gillar reining mest
Vem/vilka tränar du för? Per Larsson oftast
Vad har du för häst/hästar? En 17-årig varmblodsvalack
Tävlingsnivå? Knappt D-nivå än så länge :D

Gärna en liten bild också

Började med western för att min häst inte funkade till något annat :p

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 603
Senast: Nepenthe
·
Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
843
Senast: Tilly_85
·
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 287
Senast: Äpplet.
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 029

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024