Dags för bad!

Sv: Dags för bad!

Jo, men olika pälskvaliteter behöver olika schampo. Det vore helt onödigt att tipsa dig om de schampon jag tycker är bra eftersom jag preppar korater, ocicats och ragdoll.

Rent generellt behövs schampo och balsam. Beorende på pälskvalitet och avsikt ("hemmabad" eller utställningsprep?) behövs även avfettning och inpackning. Googla på preparering och perser om du inte kan få bra svar från din uppfödare.

Sv: Dags för bad!

Omplaceringskatt från familj med nollkoll. Men jag får kolla med djuraffären vilka specialprodukter de har till perser! Är bara bad för hemmavistelse, då lilla katt luktar lite mycket kattlåda och börjar se lite flottig ut...

Liknande trådar

Kropp & Själ Finns det något vettigt schampo och balsam att köpa i vanlig matvarubutik? Eller borde man endast använda lite dyrare, finare märken...
2
Svar
35
· Visningar
2 225
Senast: ylvali2
·
Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
4
· Visningar
453
Övr. Katt Nu är det dags igen! För varje digitalt deltagande skänker Agria 10sek till katthem. Ska ni vara med? :) Jag tänker filma Kim imorgon...
Svar
2
· Visningar
200
Senast: Glimra
·
Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
219
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama