Dags för bad!

Sv: Dags för bad!

Jo, men olika pälskvaliteter behöver olika schampo. Det vore helt onödigt att tipsa dig om de schampon jag tycker är bra eftersom jag preppar korater, ocicats och ragdoll.

Rent generellt behövs schampo och balsam. Beorende på pälskvalitet och avsikt ("hemmabad" eller utställningsprep?) behövs även avfettning och inpackning. Googla på preparering och perser om du inte kan få bra svar från din uppfödare.

Sv: Dags för bad!

Omplaceringskatt från familj med nollkoll. Men jag får kolla med djuraffären vilka specialprodukter de har till perser! Är bara bad för hemmavistelse, då lilla katt luktar lite mycket kattlåda och börjar se lite flottig ut...

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag vill gärna ha tips på torrschampo till min kliiga, oljiga hårbotten. Jag vet inte varför det kliar, trott på torrhet men jag är nu...
Svar
9
· Visningar
554
Senast: Jahopp
·
Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
2
· Visningar
531
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Jag har två nya ungkatter (typ 9 månader), som blev klappade en del när de var små men som senaste månaderna innan de kom till mig inte...
Svar
15
· Visningar
1 081
Senast: Skjøldur
·
Kropp & Själ Jag har torrt frissigt och något lockigt hår som ser riktigt trist ut. Just nu kör jag balsammetoden och håret har blivit friskare och... 2
Svar
28
· Visningar
1 185
Senast: Tassa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka