Dags att kolla upp valpens hälta

K

KaZa

Min 6 månaders har ju enligt vet. fått sig en sträckning i bakbenet, men är trots vila och medicin inte helt bra. Jag vet att det tar tid, men nu har det gått 1½månad och jag vill kolla upp det mer nogrannt.

Valpen är röntgad höfter och knän med gott resultat. Nu vill jag gå vidare och kolla. Har hittills hållt mig till Södra Djurkliniken men funderar på att åka de 12 milen till Strömsholm. Vad har Ni för erfarnehet av dem? Jag vill ha "rätt" veterinär från början. PM:a gärna era erfarenheter.

Jag gillar strömsholm starkt. En väns hund blev riktigt dålig för ett tid sedan och vi fick åka in akut. Vet och djursjukvårdare var nogranna, proffsiga och tillmötesgående.

Tasse har också varit in akut och de var lika bra den gången.

Jag har gjort hältundersökning på Strömsholm (de har en ortoped, och de har en helt annan kompetens än en vanlig veterinär...)

Eftersom att det många gånger inte syns nått på en vanlig röntgen (det är ju i princip bara bef. pålagringar som syns) så har de resurser att gå in med titthålskirurgi och titta om de misstänker att det är en led.

ÅK ÅK ÅK! Jag ångrar att jag inte gjorde det direkt.

Ja, det låter ju jättebra! Då ska jag ringa och boka tid på måndag och hoppas det går att få ganska snart. Tack!

Liknande trådar

Hundhälsa Börjar med att säga att hunden är igenomkänd och röntgad i rygg, armbågar, höfter och handleder utan några förändringar som borde...
Svar
12
· Visningar
1 275
Senast: Masse
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 759
Senast: Lavinia
·
Hundhälsa Jag har en Papillon tik på snart 12 år, hon har haft en del otur och behövt opereras 5ggr. Vi har verkligen gjort allt för henne, hennes...
Svar
17
· Visningar
2 359
Senast: Milosari
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
23 137

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka