Dags att klättra i träd!

J

Jennifer80

Så blev det i går i alla fall! Jag som trodde jag har blivit för osmidig.Allt började med att jag hörde ngt ute och när jag öppnade dörren, kom det plötsligt en stor hund springandes, inget halsband, ingen som verkade leta efter hunden.:confused: Snabbt stängde jag dörren, det var en stor hund om man vet ju aldrig vad den kan hitta på. :crazy:.

Eftersom jag förstod att han trodligtvis har skrämd våra katter tog jag med mig en bit rör som vi hade över sedan vi renoverade, i fall han skulle komma och bitas. Men när jag kom ut var han den borta, och jag såg en av katterna. :bow:.

Tänkte jag: då är väl allt lugnt

Men efter 5 timmar när min sambo kom från jobbet, dök den andra katten fortfarande inte upp.

Så vi började leta, man vet ju aldrig, kan ju har blivit biten eller så. Men till slut hittade min sambo honom jamades i en gran nästan högst upp.:eek:.
Eftersom han liknar katten gustav är han inte så smidig, ganska lat katt :D. Eftersom det var rätt kallt också och blåste, så tyckte vi att det är ju inte så kul att han sitter där.

Nåja, det blev ju jag då som fick klättra, allt gick bra.
Men kan ni tänka er hur svårt det är att lossa skrämd katt ifrån en gren?:smirk:. Han var som ett plåster , men till slut fick jag tag i honom, han klamrade sig fast i min vänstra axel (aj) och bara skakade. Men i alla fall räddningen gick bra, och jag vet fortfarande går det bra att klättra i träd:banana:.

Här våran svart vita gustav.
17731202.jpg

Sv: Dags att klättra i träd!

Gustav ser då välmående ut. Skönt att det gick bra.

Gud,vad skickligt av dig att BÅDE klättra upp i ett högt träd OCH rädda en katt samtidigt ! ! !----------det är det inte många som klarar av .
Där fick du allt en guldstjärna i kanten------fär att inte tala om vad Gustav måste vara tacksam.
Kolla upp den där hunden-han kanske kommer igen och då har Gustav kanske inte samma tur ( ? ) att det finns en gran i närheten.
Varmaste hälsn.till Gustav
från mina 2 söta kattflickor.

Vad modigt! Vi hade en katt tidigare som vi kallade "Trädkramaren" för han var grym på klättra upp i träd men sen kunde han inte klättra ned. Vi fick hämta honom ett antal x gånger uppe i träd men sen löste vi det smidigt. En stor styck korg med kattmat som vi band fast i en lång smal stolpe som vi orkade lyfta så katten hoppade själv i korgen...

Varför så ironisk ? Var lite generös !

Det finns åtskilliga fall där man får koppla in brandkåren och be

dem om hjälp.

Så har vi också gjort !

För övrigt så ringde jag brandkåren vid ett tillfälle - och de började med att fråga om jag nånsin hade sett ett kattskinn i ett träd - men, men de sa att visst kan de rycka ut, men då får man betala vad det kostar med stegbil och två gubbar...

Vilken tur!
Jag satt här och blev genomsvettig av oro. Det är ju helt otroligt att en katt kan klättra upp i ett träd! Jag tror aldrig att det har hänt tidigare.

Vad är ditt problem?

TS: Tur att det ordnade sig så smidigt(?) ändå!

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 169
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 422
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 310
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 382
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar