Dags att dela på dem nu eller?

Widerberg

Trådstartare
Eftersom ingen svarade på min förra tråd så försöker jag igen.
Har två roborowski-honor som är ungefär 6 månader gamla, de
har gått tillsammans sen de föddes och det har varit nemas
problemas. Fram till nu vill säga. :smirk:
Var och varannan natt fightas dem, den ena ska liksom göra
precis som den andra, på exakt samma ställe. De bråkar
aldrig under dagarna utan bara på nätterna.
Så min fråga, dags att köpa en till bur nu eller?

Det känns lite vemodigt att behöva dela på dem eftersom de brukar
busa och ha kul, men ja, behövs det så behövs det. :(

Sv: Dags att dela på dem nu eller?

Skadar de varandra eller bara tjivas de? för om de inte skadar varandra tycker i alla fall jag att de borde få bo ihop när de ändå leker och har kul med varandra oxå!

Dena ena ser ut att ha lite märken i pälsen efter att ha blivit biten kanske.
Men jag är itne säker..

Okej men bråkar de länge eller ser den "utsatta" (om det finns någon sådan?) ut att bli magrare och må fysiskt dåligt så vore det bäst att låta sära på dem men är den fin i pälsen och äter, busar, dricker som den ska så är det nog inget att oroa sig för.

Den ena är smalare än den andra. Båda är fina i pälsen och äter och dricker normalt.

Äh, jag låter de gå ihop ett tag till och ser om det förvärras. Blir det det särar jag på
dem. Det är överlag bara under nätterna de bråkar och man kan ju ha dem åtskillda
på nätterna bara eller nåt.

Men tack för svaret :)

Okej, Det va så lite så :)

När roborovski biter varandra så är det inget "tror det" utan det vet man säkert. Magen och häcken brukar finnas massa bitsår på om dom slåss. Annars så är dvärgisar oftast tjafsiga i största allmänhet.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 840
Senast: Anonymisten
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 466
Övr. Hund I helgen hade vi besök av vänner med barn och det var jobbigt för vår hund. Barnen är 2år och 4år och tyckte att hunden var väldigt...
2
Svar
28
· Visningar
4 269
Senast: Åsa A
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 294
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar