Dagmatte/husse?

L

Lightness_85

Nån här som är/har varit dagmatte/husse?
Hur mkt fick ni betalt?
Berätta mer.
Hur många timmar om dagen?
Sover hunden över någongång?

Jag har haft mina hundar på dagis förut, men nu har vi dagmatte de gånger vi behöver det (under sommaren). Min medryttare släpper ut hundarna i trädgården och stannar med dem en timme eller så. Mina hundar har ett stort socialt behov, men inte mycket behov av promenader annat än den som de går med mig.
För hundpassningen tjänar vår dagmatte 60:-/gång

När första hunden var valp och vi bodde i stan hade vi dagmatte två gånger i veckan. Hon tog inget betalt, men hade hunden hemma hos sig 4-6 timmar per gång.

Jag är dagmatte just nu, men det är gratis. Jag passar en väns hund då hon arbetar och i gengäld passar hon min om det skulle behövas någon gång. Hunden lämnas här halv åtta på morgonen och hämtas runt halv fem. Vore det inte min väns hund skulle jag kunna tänka mig att ta en femtiolapp per dag. Det går inte att vara dyrare då hunddagiset kostar 60 kr per dag.

Det går inte att vara dyrare då hunddagiset kostar 60 kr per dag.

Kostnad för dagis är lite olika beroende på var man bor och på vilket dagis man går. I stockholm är det allt från 85:-/dag till 125:-/dag.

Att man som hundkunnig tar hand om en hund dagtid privat tycker jag gott och väl att man kan ta en 100:-/dag. Det måste ju vara lite dyrare än en dagisplats tycker jag. Då hunden får 100% uppmärksamhet till skillnad av vad många dagis gör.

Jo, det beror ju på vad man har att erbjuda och hur stor efterfrågan i området är. För att ta ut hunden på lunchpromenad tycker jag inte att man ska betala mer än en femtilapp, men har dagmatten hunden hemma hos sig en heldag, går promenad med hunden och aktiverar den - då är det ju mer värt. Inte minst det slitage på det egna hemmet som dagmatten får - hundhår, skitna tassar etc.

Ja, handlar det om en promenad så räcker gott och väl en 50-lapp. Men nu menar jag hela dagen.

När jag tränade en rottishane åt en tjej så tog jag 60:-/promenad inkl. träning. Ganska billigt egentligen, men jag ska ju ändå ut med mina hundar och lägga in flera korta träningspass under promenaden gör mig inte så mkt.

Folk ska ju vara villiga att betala mer också. Det är de inte här, skulle jag tro.

Aktiverar honom gör jag inte heller. Det får ägaren sköta själv. Han ligger mest inne och sover eftersom han för tillfället är sjuk och går på kortison. En kort rastning är allt han får gå.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Postar här för första gången pga att jag har väldigt mycket ångest. Jag och min partner har pratat om hund i många år ingen av oss...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
10 919
Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 546
Senast: Tuggben
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
791
Övr. Hund Det har tillkommit hund i sommarens reseplaner då det vanliga pensionatet inte kan ta emot och vi inte känner oss bekväma med att lämna...
Svar
15
· Visningar
1 102
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka