dagispriser

Status
Stängd för vidare inlägg.
T

Tokmaja

vad betalar ni för barnomsorgen?
Ja alltså betalar ni olika om barnet är där mindre än 15 timmar eller mer än 15 timmar?

Har ju trott att det skulle bli billigare nu när sonen blev tvingad ner på 15 timmar när jag går hemma, men icke. Det var tydligen samma pris oavsett hur länge de är där, är inte det konstigt?
Det blev billigare i september det året barnet fyllde 4, varför förstod jag inte riktigt och heller inte hur mycket billigare...
Nån som vet eller har ni helt andra system?
 
Sv: dagispriser

I min kommun finns inget krav på 15 timmar när man är föräldraledig/arbetslös. Vi har rätt till 30 timmar/vecka och betalar då 75 % av maxtaxan.
 
Sv: dagispriser

När barnet är 4-5 år har man rätt till 15 timmars "allmän förskola", det är lika i alla kommuner. Vi har ju maxtaxa i Sverige och det är ju till viss del inkomstreglerat.

Titta på din kommuns hemsida, där brukar alla regler finnas.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 523
Senast: Modest
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
8
· Visningar
2 314
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 626
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 801

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp