Dagispersonalen sparkade hunden

Alindra2000

Trådstartare
Var ute med hundarna förut idag och mötte då ett hunddagis. Killen som höll i hundarna va en ganska storvuxen kille i 20 års åldern och han höll i 5 hundar i stl Cocker spaniel till Schäfer.

Eftersom han har 5 och jag bara 2 valde jag att gå så långt från jag kunde för att inte störa honom och dagishundarna, dock kunde jag inte komma längre bort än ca 7 meter där vi gick.

2 av hundarna han gick med började skälla varpå han sparkar en av dem hårt i sidan (hårt eftersom jag själv hörde att de smällde till) och skrek sedan "håååååll käfften".

Jag är inte på något vis sådan som anser att man alltid måste hantera hundar med bommull och jag förstår mycket väl problemet när han står med 5 hundar och 2 av dem kanske "drar igång" de andra. Men att sparka hunden... Och dessutom.. jag skulle bli skogstokig om jag lämnar min hund på dagis och den där på promenaden får en spark i sidan.

Men jag ville ju inte förvärra situationen genom att stanna med mina hundar och ta en diskuss med killen eftersom hans redan skällde på mina. Nu en stund efter känner jag att jag faktiskt hade velat säga något eller få reda på vart de kom ifrån för de va långt ifrån en ok korrigering.

Är detta något ni skulle snokat reda på och i alla fall sagt det till dagisägaren eller skulle ni släppt det? Vet att jag sett killen flera gånger innan så borde inte vara jättesvårt att få reda på.

Sv: Dagispersonalen sparkade hunden

om jag hade vart i dina kläder hade jag först och främst gjort en polisanmälan (var anonym om du vill)

Sedan in med en insändare i tidningen där du redogör för hur han betett sig och mot vilken hund.

Ägaren till den hunden byter förhoppningsvis dagis och dessutom lär dom andra hundägarna också göra det.

Sv: Dagispersonalen sparkade hunden

Jag skulle nog ha snokat reda på vilket dagis han kom ifrån... Någon betalar dyra pengar för att få sin hund tryggt omhändertagen om dagarna.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 705
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Jag har en boxertik på 2 år, världens snällaste när det kommer till människor. Älskar allt å alla, precis som en boxer ska vara...
Svar
10
· Visningar
5 040
Senast: Ainon
·
B
Hästhantering Hej! Sitter här med en klump i magen och vet att det kommer bli tufft att skriva detta inlägget men jag behöver verkligen all hjälp jag...
2 3
Svar
59
· Visningar
8 488
Senast: Beritas
·
Övr. Hund Hej! satt och tittade på ett tv program på en kanal som hette one (tror jag) om ngt som dom kallade det för kennel..Jag grät stundvis...
Svar
6
· Visningar
1 178
Senast: Casper
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka