Dagisavgift

Status
Stängd för vidare inlägg.

Maris_

Trådstartare
Vi är rätt nyblivna "vartannanveckasföräldrar". Alltså bor sambon son här vartannan vecka. För tillfället är min sambo arbetslös och sonen går på dagis tre dagar i veckan 15 timmar, de där timmarna man får gratis när man är arbetslös. Eftersom sambons a-kassa snart är slut så ska han nu antagligen börja ha praktik. Då kommer ju sonen att behöva vara mer på dagis.

Jag undrar hur mycket vi får betala då? Sambon får ju ingen mer inkomst bara för att han har praktik.

Vad säger dagis, kommunen eller vad det nu är om att jag går hemma? Jag är sjukskriven och jag känner att jag inte kan ta hand om sonen själv hela veckan -15 timmar. Inte heller kan jag skjutsa honom till dagis varje dag, eftersom jag inte mår bra. Det verkar som om soc kan erbjuda skolskjuts, eftersom dagis ligger där sonens mamma bor och min sambo inte har körkort.

/ Maris
 
Sv: Dagisavgift

Avgiften kan jag inte svara på det måste du fråga i er kommun.

Däremot har barnet rätt till dagis ALL tid som din sambo jobbar/praktiserar/pluggar. Du har ingen skyldighet alls att vara barnsomsorg åt honom.

I praktiken är det förstås jättebra om du kan vara det ibland så du och barnet hinner bygga upp en egen relation ifred. Men ingen kan kräva det av dig.
 
Sv: Dagisavgift

Tack för ditt svar! Vi får ta och kolla upp det närmare med avgiften! Är det kommunen som har hand om det?

Förhoppningsvis så kan sonen vara hemma ibland med mig, ibland kanske hela dagar och ibland lite mindre, så att han inte behöver vara jättemegamycket på dagis!
 
Sv: Dagisavgift

På din kommuns hemsida kan du säkert läsa om avgifterna och hitta mailadresser att fråga. Avgiften beror på barnets ålder, antal timmar och föräldrarnas inkomst.
 
Sv: Dagisavgift

Jag hittade det här: "Eskilstuna tillämpar maxtaxan med det undantaget att föräldrar med en inkomst under 12 000 kronor i månaden är avgiftsbefriade."
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Har en 15 åring som just nu driver mig till vansinne. Han har betygsvarning i SEX ämnen nu inför terminsavslutet i 8an och han skiter...
Svar
18
· Visningar
3 620
Senast: Tassa
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
8 453
Senast: sjoberga
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
31 029
Senast: Elendil
·
Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
14 397
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp