Dingelass

Trådstartare
Hur gamla var era små när dom började på dagis?
och hur många timmar/veckan?
o va e d egentligen för skillnad på daghem/förskola?
Hur hittar man privata dagmammor?
Får man bekosta privat dagmamma sj?
 
Sv: Dagis

Ettan började när han var 13 månader och gick då något mindre än heltid då jag gick i gymnasiet. Småbröderna är nu två och tre år och skall börja på onsdag och gå 15 h/v.
 
Sv: Dagis

Va skönt för dej med lite avlastning!har förstått i andra trådar att du inte har d helt lätt...
 
Sv: Dagis

Äldsta sonen började då han var 17 månader.
Då gick han ca 10-15.

Lillkillen ska börja i augusti, då är han 16 månader.
Jag ska plugga så det blir inte heltid.
 
Sv: Dagis

Min var 20 månader, och var då 9-14, 4 dagar i veckan.
 
Sv: Dagis

Jag började inte på dagis fören jag var 4 år gammal.. Mamma jobbade nätter jämt, och då sov jag hos mormor som bodde i huset rakt över gatan.. Började enbart på dagis för att jag skulle få träffa andra barn lite mer regelbundet..
Tror absolut inte att det för barnets skull spelar någon roll om man är 1 år eller 4 år när man börjar på dagis..
 
Sv: Dagis

Hur gamla var era små när dom började på dagis? Våra fyra äldsta barn har varit hos dagbarnvårdare, medan det yngsta har varit både hos dagbarnvårdare + förskola (det som tidigare kallades daghem/dagis).


och hur många timmar/veckan? Jag har jobbat/pluggat allt från 75% till heltid, så det har varit allt från 35 till 45 h/v
 
Sv: Dagis

Hur gamla var era små när dom började på dagis?

Våran son var 1 år när man började hos en dagbarnvårdare dvs dagmamma. Började sedan på privat förskola när han var 1 ½ år.

Hur många timmar/veckan?

Det var inte många timmar, kanske 10 timmar i veckan hos dagbarnvårdaren och sedan gick han 9-15 Må- To på förskolan.

Vad är det egentligen för skillnad på daghem/förskola?


Daghem, dagis och förskola är samma sak.

Hur hittar man privata dagmammor?

Ringer placeringsassistenten på kommunen och frågar.


Får man bekosta privat dagmamma själv?

Det är samma avgift oavsett om det är en privat dagbarnvårdare eller en kommunanställd.
 

Liknande trådar

Dressyr Det är ganska få topphästar som går ute i stora hagar med kompisar. De finns absolut men är verkligen inte vanligt. Är inte helt med på...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
6 067
Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
2
Svar
22
· Visningar
3 966
Senast: Hazel
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 540
Senast: Lhas
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 928
Senast: Twirro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp