Sv: "Dagis"plats
Men han har väl sin plats från det datumet du sökt?
I våran kommun kommer vi i september att kunna se allt på internet. När sen Rasmus börjar kommer jag kunna logga in på honom och direkt i datorn fylla i vilka daga roch tider han ska gå på förskolan vecka för vecka och lärarna lägger in om de har t.ex. trolltema fredag eller ska åka och bada.
Kan du inte börja jobba tidigare? Jag kommer börja jobba innan Rasmus skolas in.
Vet inte hur de gör med sitt kösystem och hur många som stod i kö när han hamnade där. Han blev placerad i kö 13 april, jag anmälde 22:e mars men det blev automatiskt framflyttat så att det skulle vara 6 månader till det datum vi vill ha honom på plats (i förskolan/DBV)
När jag anmälde honom fick jag hem en lapp med användarnamn & lösenord så att jag ska kunna gå in på deras hemsida och kolla läget.
Just nu står det bara "
Köstatus" och vilka ställen jag har ansökt om. Vad jag kan se så finns det inget om att man kan fylla i tider och sådant, kanske kommer det när/om han får en plats.
Nu när jag ringde fick jag veta att hos mitt/vårt första önskemål var det fullt, tyvärr
, men kvinnan jag pratade med kunde inte säga hur det stod till med resten eftersom en del av deras barn har blivit överflyttade till en förskola som har öppnat nu i höst i kyrkans regi.
*suck, pust & stön*
Just nu är det sagt att jag ska vara föräldraledig t.o.m siste september (min arbetsgivare ville ha besked om hur länge jag skulle vara föräldraledig innan bebis var ute, tyckte det oxå var svårt eftersom jag inte visste när han skulle komma ut, bebisarna kommer ju väldigt sällan på den dagen BM säger
) var ju tvungen att klämma till med något datum så att de skulle bli nöjda.
Jag vet att AG:aren måste veta för att eventuella vikarien ska veta hur länge denne har jobb osv.