Daghusse/matte hur gör man? kontrakt?

Mayalv

Trådstartare
Har funderat lite på det här med dagmattar/hussar. Vår valp kommer hem om ca en månad och givetvis är det vi själva som ska ha den mesta delen av tiden. Men då det kör ihop sig så kommer vi kanske behöva lite hjälp. Men hur i hela friden hittar man en dagmatte/husse som man kan lita på? Folk kan ju vara ögontjänare och sedan vara riktigt ruskiga när man vänder ryggen till.

Tidigare hundar har jag haft turen att kunna ha hos min mamma som jobbar hemma men nu har de flyttat.

Kanske låter paranoid men jag är verkligen orolig att hon ska vara hos ngn som inte är bra för henne. Hela tanken med dagpassningen är ju att hon ska ha de bra. Vi kan själva ha henne alla dagar i veckan men då jag tror att det kan bli lite tråkigt på jobbet så vore det kanske roligare att få vara hos ngn annan några ggr i veckan. Men som sagt, hur tusan hittar man en som är vettig och som man kan lita på? Skriver man kontrakt och vad ska i så fall stå?

(Dagis är inte aktuellt alls)

Sv: Daghusse/matte hur gör man? kontrakt?

Har funderat lite på det här med dagmattar/hussar.
Men hur i hela friden hittar man en dagmatte/husse som man kan lita på? Folk kan ju vara ögontjänare och sedan vara riktigt ruskiga när man vänder ryggen till.

Men som sagt, hur tusan hittar man en som är vettig och som man kan lita på? Skriver man kontrakt och vad ska i så fall stå?

Man letar efter någon som har bra referenser. Jag har en kompis som varit dagmatte till en blandrastik i flera år nu, och hon älskar den hunden. Tyvärr börjar den bli gammal nu och har bla opererats för juvercancer för ca ett år sedan. Så nu väntar kompisen bara på att ägarna en dag ska bestämma sig för att ta bort tiken innan hon blir för skröplig. ( Hunden har fått knölar i brösten igen nämligen).

Du kan ju annonsera efter en person som varit dagmatte innan och där ägarna till den hunden kan intyga att dagmatten är bra.

/KT

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 958
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 732
Senast: fixi
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 267
Senast: Red_Chili
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 458
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka