Dagens rasistiska kommentar

Sv: Dagens rasistiska kommentar

Förlåt men hahahaaahaaahahahahaha, det där är så absurdt.

må så vara men lever du efter regeln att du anpassar dina seder efter ver du är så underlättar det mycket, den erfarenheten har i alla fall jag efter mina resor.

dagens rasistiska replik fick när jag åt ute på en pizzeria och konstaterade att jag fått ett riktigt smutsigt glas till vinet.
Blixtsnabbt kom kommentaren "Vad förväntar du dig- det här stället är arab ägt nu..."

Sagt av en irakisk kvinna...

Den typen av billiga nedsättande kommentarer o utryck finner du i alla kulturerer.
Oren, otrogna ickemänniska är beskrivningar som sedan seklar har används.

Nästan patetiskt är på bruten svenska försvenskar ameikanska svordommar utan att begripa att de är malplacerade "-jag ska kXXXX din mamma!!"

Märkliga män!
Att bli kallad hora när man INTE vill.

Vad kallar dom kvinnor som vill då? :crazy:

Fördomsfulla människor -oavsett ursprung- borde få sina skygglappar borttagna med tvång!

Ja, verkligen skrämmande vilken syn vissa har på svenska kvinnor. Skrämmade att många skriker "hora" till höger, vänster med.

Du citerar mig men lyckas ändå vrida på det jag skrivit?

Nej jag har inte vridit på det du har skrivit.

Du kallar mig trångsynt, visst, jag kan inte förstå vad som händer i en främlingsfientlig hjärna, men du är lika trångsynt som inte förstår vad jag försöker få ut.

Jo jag förstår vad du försöker få ut, men det är ju fel. Du har blivit felinformerad om vad partiet står för.

Källa på det?
Jag tror i och för sig att arbetsgivarna kan tänka själva huruvida det lönar sig att anställa någon som inte är lämpad för tjänsten med ett ev. bidrag.

Många gånger handlar det inte om att anställa utan om att slippa anställa.

Arbetsgivarna nappar eftersom de "får" en anställd som de i princip inte behöver betala för och inte heller behöver anställa.
När det inte går att få af/handläggaren att fortsätta förlänga bidraget så avslutar ag med hänvisan till arbetsbrist eller annat. Det kan dock ta allt från sex månader och uppåt.

Bidragen går under olika benämningar ex nystartsjobb, ombytessökande, särskilt nystartsjobb, utvecklingsanställning, trygghetsanställning, lönebidrag, särskilt anställningsstöd, instegsjobb mm.

Tack vare dessa bidrag konkurreras riktiga anställningar ut och de som är berättigade bidrag får många gånger förtur.
Nu är det inte någon grundtanke att bidragsanställningar ska konkurera ut riktiga jobb och skapa en bidragskvotering men det spelar ingen roll. Resultatet är ren logik.

ja, det kan jag visst tänka mig att det finns de arbetsgivare som utnyttjar bidragsanställningar som billig eller till och med gratis arbetskraft. De bryr sig nog inte om huruvida den arbetskraften är svensk eller invandrad.

ja, det kan jag visst tänka mig att det finns de arbetsgivare som utnyttjar bidragsanställningar som billig eller till och med gratis arbetskraft. De bryr sig nog inte om huruvida den arbetskraften är svensk eller invandrad.

Grundtanken är att dessa bidrag skall hjälpa extra utsatta ut i arbetslivet dvs personer som har någon typ av svårighet/handikapp som i princip är beroende av bidragsstöd för att komma ut i arbetslivet.
Av anledning är givetvis tanken att vanliga jobb/anställningar inte ska utkonkurreras eftersom dessa lönebidragare skall vara begränsade i sin arbetsförmåga.

Därför fallerar systemet när arbetsgivare kan få tag på lönebidragare där den enda begränsningen är att personen är invandrare.

Men alltså, lill-Hitler himself säger ju "immigrants are in general a little bit more criminal than swedes born in sweden, and that's a fact. And you can se it in especially violence, rape and so on". Vilket naturligtvis är lögn. Brottsförebyggande rådet, där han har hämtat sina uppgifter, säger att Jimmie Åkesson har handplockat fall för att få siffrorna att se ut som han tycker att de ska se ut. Han ljuger alltså rakt ut om så pass viktiga saker.

Här är resten av intervjun. Han är bra otäck den där Jimmy!
http://www.expressen.se/nyheter/har-pressas-jimmie-akesson-i-bbc/

Sen undrar jag om du läst deras valmanifest. En del saker är helt horribla!. Ett axplock;

* Ett offentligt register över dömda pedofiler och flerfaldigt dömda våldtäktsmän Dvs du sonar aldrig ditt brott och får på så sätt ett strängare straff än en mördare

*En sänkning av straffmyndighetsåldern till 12 år Dvs man vill straffa fler barn

*Ett avskaffande av den kostnadsfria sjuk- och tandvården för illegala invandrare Hur ska de få vård om de blir sjuka?

*Ett införande av obligatoriska hälsokontroller för nyanlända invandrare Va???? Vad ska dessa kontroller användas till? Vad händer om man inte är frisk?

*Ett införande av svenska som enda tillåtna samtalsspråk i skolan, med undantag för språklektionerna Igen, va??? Ska folk bli förbjudna att prata på andra språk än svenska flera timmar om dagen???

*Ett upprustat försvar och en återinförd värnplikt Vilka ska vi kriga mot?

*Ett avvecklande av skattefinansierat stöd till kulturyttringar vars primära syfte är att chockera, uppröra och provocera Hejdå modern konst

Då har jag inte ens tagit med frågorna som rör invandring!

Så du tycker det är helt okej att Jimmie förvränger siffrorna lite som han själv vill? BRÅ håller inte med. Vad tror du det beror på?

Nej det tycker jag inte men han har ju helt rätt i att invandrare är överrepresenterade när det kommer till våldtäkter. Jag vet inte vad det är BRÅ inte håller med om, du får länka om jag ska kunna svara.

"Det är 3,5 gånger vanligare att män är misstänkta för brott än kvinnor. När det gäller grövre brott är skillnaderna mellan män och kvinnor ännu större. Det är också mer än sex gånger vanligare att personer vars familj haft socialbidrag är registrerade för brott än personer vars familj inte haft det" s 9 i samma dokument.

Har du läst stycket om selektion? Det tycker jag är ganska viktigt när man tolkar resultaten efter som studien bygger på misstanke om brott och inte de som blivit dömda i domstol.

Har du tittat på filmen?

Varför väljer du att inte kommentera utdragen i valmanifestet? Är inte andra frågor än invandringspolitiska viktiga för dig? T ex att de lovar massor med förbättringar överallt men inte har en budget som tillåter alla löften?

Jag förstår inte vad mäns överrepresentation gentemot kvinnor eller socialbidrag har att göra med frågan huruvida invandrare är överrepresenterade när jag kommer till våldtäkt. Och ja jag har läst hela rapporten.

Jag har inte hunnit titta på filmen ännu och jag kan svara dig imorgon på resten. Jag hade annat för mig och nu tänkte jag sova.

God natt.

Och Migo: Det är onödigt att håna tycker jag, särskilt när man pratar om en person till en annan. Elakt.

Liknande trådar

Kropp & Själ Tagit sista tabletterna Penicillin i morse som jag fick utskrivet för 10 dagar sedan pga öroninflammation. Hade lite feber då men den...
Svar
7
· Visningar
598
Senast: Kristall10
·
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på... 2
Svar
34
· Visningar
2 045
Senast: starcraft
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
824
Senast: miumiu
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 128

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka