Dagens nagellack!

Jag har testat det lila chromepulvret jag köpte härom veckan. :love:
Jag borde ha köpt flera i olika färger när de ändå var så billiga.
Enligt instruktion ska det appliceras över något mörkt, så jag började med ett lager av Essie "Licorice".
Visa bifogad fil 89981
Det är nog ännu finare i solen, men idag hann den försvunna bakom träden, så det får jag se imorgon. Ibland skiftar det lite i guld också. SÅ nöjd! :love: I burken ser det bara vitt ut. Tänk att det blir sådan skillnad mot mörk bakgrund!

Nu testade jag att ha på ett lager Seche Vite på några av naglarna. Då sprack det lila och det svarta skymtar fram här och där. Cool effekt!
Så fint! Var hittade du det? :D

Blev två färger ur depends 7days vårkollektion. Superfina färger, något sämre färgkombo från min sida. Verkar vara det enda nagellacket som kan överleva mer än en dags mekanikerarbete.
16512655146314120729810618235417.webp

Lila hologlitter från aliexpress. Lite lite mängd i flaskorna men med tanke på priset är jag ändå nöjd för de glittrar mycket vackert och håller bra. Högerhandens polygel sitter fortfarande där den ska 🤯 Vänster har jag gnagt av ringfingernageln men förutom det så verkar de också sitta helt okej. Har tippar under plus billigaste polygelen jag hittat istället för den dyra så den kombon verkar funka för mina naglar. ÄNTLIGEN :banana:Nu ska jag bara lära mig att få alla likadana och jämna 😅
431D018B-CFF2-4D72-9F7C-4D7923E7A6F8.webp

På tal om Isadora... Är det bara på mig som deras lack inte funkar alls? Överlacket för chromepulver funkar hyfsat, men det tar tid innan det är helt härdat och är känsligt för tryck. Jag har testat flera Isadora-lack då och då, men de blir aldrig helt genomhärdade på mig. 🤔 Får tryckskador av minsta lilla. Inte ens med Seche Vite ovanpå vill det sig. Ytan blir torr, men så fort jag nuddar något, blir det märken. Nu har jag gett upp och köper mest Essie och OPI.

På tal om Isadora... Är det bara på mig som deras lack inte funkar alls? Överlacket för chromepulver funkar hyfsat, men det tar tid innan det är helt härdat och är känsligt för tryck. Jag har testat flera Isadora-lack då och då, men de blir aldrig helt genomhärdade på mig. 🤔 Får tryckskador av minsta lilla. Inte ens med Seche Vite ovanpå vill det sig. Ytan blir torr, men så fort jag nuddar något, blir det märken. Nu har jag gett upp och köper mest Essie och OPI.
Jag trodde mina naglar var torra...
16514268534554170652013387199967.webp

Så nej, inte bara du

Jag hittade ett för mig okänt nagellack i en reakorg och kunde inte motstå pga billigt, lila OCH hologlitter! :love:

IMG_20220503_124141811_HDR.webp

Lacqua "Full Bloom". Det var väldigt tunt och genomskinligt. Detta är tre lager, men ändå lite flammigt på några ställen. Det torkade supersnabbt (pga så tunt, kanske?)
Nu återstår det att se hur hållbart det är.

Min förra manikyr med chromepulvret satt riktigt bra! Jag hade skadat det på tummen så det börjat skrapas bort, men på de andra naglarna satt det som berget och började nötas bort i topparna istället för att flagna. 😅

Jag hittade ett för mig okänt nagellack i en reakorg och kunde inte motstå pga billigt, lila OCH hologlitter! :love:

Visa bifogad fil 90233

Lacqua "Full Bloom". Det var väldigt tunt och genomskinligt. Detta är tre lager, men ändå lite flammigt på några ställen. Det torkade supersnabbt (pga så tunt, kanske?)
Nu återstår det att se hur hållbart det är.

Min förra manikyr med chromepulvret satt riktigt bra! Jag hade skadat det på tummen så det börjat skrapas bort, men på de andra naglarna satt det som berget och började nötas bort i topparna istället för att flagna. 😅
Jättefint! Jag brukar använda sådana tunna lack över ett annat som täcker bättre. Man kan få riktigt häftiga effekter genom att ändra bottenfärgen. Här tex rosa med glitter över blått. Det syns dåligt på bilderna men det blev nästan lite 3D-effekt av det
A0610A13-EFD7-4262-8FAF-33DAB5849454.webp

Ok, nu testar vi något mer beprövat.
OPI "Pixel Dust". Det ser mörkare ut på bild än det är i verkligheten. Svårt att fota när det blänker så mycket. 😅
Varm ljusrosa med "flakies". Glittret är liksom tunna, platta bitar som inte glittrar jättemycket. Fint är det iaf. :love:

IMG_20220504_113104926_HDR.webp

Liknande trådar

R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 187
Senast: Badger
·
Hemmet Har äntligen fått ett rum ledigt som ska byggas om till enbart klädkammare. Först ville jag ha en lyxig walk in closet som var öppen där...
Svar
0
· Visningar
144
Senast: Freazer
·
Kläder & Bli fin Ja, den eviga stora frågan. Finns det nån bekväm BH? Jag har dagen till ära fått på mig en vanlig t-shirtbh från Lindex. Den skaver i...
Svar
19
· Visningar
908
Senast: SiZo
·
Kläder & Bli fin Jag bor i Hälsingland, här är just nu ca -10 grader men att det kryper ner mot eller över -20 är inte ovanligt den här tiden. Jag vet...
2
Svar
24
· Visningar
936
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar