Dagens nagellack!

IMG_20220507_215347364.webp

Detta var svårt att fånga på bild, men alltså... :love:
Det glittrar så mycket att jag mest satt och stirrade på mina naglar ikväll när övriga i sällskapet pratade. Jag var tvungen att ta med blixt för att få med färgerna, men det är myyyycket finare i verkligheten. :love:

4 lager H&M "Ice prism"

Visa bifogad fil 90467
Detta var svårt att fånga på bild, men alltså... :love:
Det glittrar så mycket att jag mest satt och stirrade på mina naglar ikväll när övriga i sällskapet pratade. Jag var tvungen att ta med blixt för att få med färgerna, men det är myyyycket finare i verkligheten. :love:

4 lager H&M "Ice prism"
Men WOW! :love:

Alltså jag behöver verkligen INTE fler nagellack, men denna bilden får mig att vilja springa iväg till närmsta H&M på studs och köpa hem just det nagellacket 🤩✨

Synd (tur?) att H&M är stängt nu :angel:

IMG_20220510_153619023_HDR.webp

H&M "December Dawn". Det syns inte så bra på bilden, men det ser ut som pärlemor. :love:
Tre lager, men fortfarande lite genomskinligt. Det torkade inte jättefort, men inte katastrof som t ex Isadora är för mig.
Jag kände för något lite lugnare och diskretare efter fyra dagar med hologlitter, men jag kanske ändrar mig redan imorgon. Vem vet? 😁 Fint är det iaf!

Jag är helt kär i mitt nya lack från OPI, som spontaninhandlades på flygplatsen i förrgår. Det är mörkt gammelrosa (färgen heter For What It's Earth) och det räckte med ett lager för att få det snyggt.

Opi1.jpeg

MEN - hur gör man när man har nagelband som mina, som gillar att växa? Jag knuffar alltid ner dem med en sådan där metallgrej, men när de som nu hunnit växa ganska långt upp (det blir så när jag inte målar naglarna på ett tag) blir det en ful kant där nagelbandet sticker upp lite. Det brukar se bättre ut efter någon dag (nu är det helt nymålat), men finns det något bättre sätt att bli av med nagelband som gärna vill ta upp lite för mycket plats på själva nageln?

Jag är helt kär i mitt nya lack från OPI, som spontaninhandlades på flygplatsen i förrgår. Det är mörkt gammelrosa (färgen heter For What It's Earth) och det räckte med ett lager för att få det snyggt.

Visa bifogad fil 90754

MEN - hur gör man när man har nagelband som mina, som gillar att växa? Jag knuffar alltid ner dem med en sådan där metallgrej, men när de som nu hunnit växa ganska långt upp (det blir så när jag inte målar naglarna på ett tag) blir det en ful kant där nagelbandet sticker upp lite. Det brukar se bättre ut efter någon dag (nu är det helt nymålat), men finns det något bättre sätt att bli av med nagelband som gärna vill ta upp lite för mycket plats på själva nageln?
Såhär ser det ut i ett annat ljus, detta var innan jag hade hunnit städa bort kladdet på tummen :D

Opi2.webp

Visa bifogad fil 90754

Jag puttar ned dem, men sen klipper jag av dem med en nagelbandstång. Snygg färg, btw :love:

Visa bifogad fil 90754

Jag puttar först ner och skär sen med en sånhär mojäng!
20220512_182010.webp

280511415_399324332058449_7280682861058857324_n.webp
Essie - Lovie Dovie

Jag hade alltid nagellack mellan 16-28 års ålder. Alltså, alltid. Sedan blev jag sjuk, och covid hände, och shit. Men nu har jag börjat reclaima färgen på mina naglar! :love:

Nu när det är vår gillar jag poppiga färger! Dock behöver jag rensa bland mina nagellack, för det är kaos där. Men jag kan nog tänka mig att rensa lite för att få plats med lite ny poppighet :angel:

Visa bifogad fil 90765Essie - Lovie Dovie

Jag hade alltid nagellack mellan 16-28 års ålder. Alltså, alltid. Sedan blev jag sjuk, och covid hände, och shit. Men nu har jag börjat reclaima färgen på mina naglar! :love:

Nu när det är vår gillar jag poppiga färger! Dock behöver jag rensa bland mina nagellack, för det är kaos där. Men jag kan nog tänka mig att rensa lite för att få plats med lite ny poppighet :angel:
Jag har också haft ett "nagellacksuppehåll" och skulle behöva rensa i samlingen. Men jag började i andra änden och köpte ett gäng nya istället. :angel:

Jag fortsätter att testa några fler H&M-lack. Detta är "Magic Ocean" och är från serien de kallar ASAP Quick dry. Färgen är underbar! Den skimrar och skiftar färg från turkost till ljusblå till lilaaktig. Men... Quick dry? Nope. Jag har fyra lager pga genomskinligt lack, men det är fortfarande inte helt torrt efter 40 min. (Räknat från sista lagret)
Högerhanden fick ett bar bucklor när jag råkade komma åt det. Ytan är alltså torr då Seche Vite torkar på en gång, men det är inte torrt under.
Jag tycker nog även att deras borste är lite för mjuk och bred. Bredden hade funkat om den var lite styvare dock. Det blir liksom lite svårare att styra borsten när den är för mjuk och "flyter ut" åt sidorna.

IMG_20220512_203340506.webp

(Ursäkta torra händer och nagelband. Jag har inte vågat smörja in mig ännu pga rädsla att sabba lacket) :o

Liknande trådar

R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 191
Senast: Badger
·
Hemmet Har äntligen fått ett rum ledigt som ska byggas om till enbart klädkammare. Först ville jag ha en lyxig walk in closet som var öppen där...
Svar
0
· Visningar
146
Senast: Freazer
·
Kläder & Bli fin Ja, den eviga stora frågan. Finns det nån bekväm BH? Jag har dagen till ära fått på mig en vanlig t-shirtbh från Lindex. Den skaver i...
Svar
19
· Visningar
910
Senast: SiZo
·
Kläder & Bli fin Jag bor i Hälsingland, här är just nu ca -10 grader men att det kryper ner mot eller över -20 är inte ovanligt den här tiden. Jag vet...
2
Svar
24
· Visningar
961
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar