Dagens mysterium

purity_666

Trådstartare
Jag pratade nyss med pappa och han berättade att han fått hem brev från sjukhuset. Det var en kallelse till operation nu på onsdag morgon. Han hade fått med sånt man ska tvätta sig med och förhållningsregler inför sövning.

Problemet?
Pappa ska inte opereras. Inte såvitt han vet i alla fall. Han har inte varit hos doktorn. Hans namn står dock på medföljande papper. Han försökte rings idag men de hade stängt den avdelningen redan. Pappa skulle ringa i morgon och lite fint fråga vad han ska operera.

Antagligen väntar ju någon därute på besked från doktorn. Kanske lite halvakut eftersom brevet kom så tätt inpå, bara 2 dagar innan. Nu hinner ju inte personen få något brev innan onsdag heller. Jag tycker det hela är både lite halvkomiskt och lite otäckt att såna fel händer. Trist om pappa varit på semester, då hade de stått där på onsdag med kirurger och allt redo. Vad hade inte det kostat helt i onödan?

Det var dagens mysterium.

Jag Säger också mänskliga faktorn. Dvs någon som skickade ut kallelsen skrev fel i en siffra i personnumret eller skickade till någon med samma eller liknande namn.
Sådant kommer alltid hända tror jag. ..

Hade de någon telefonsvarare med möjlighet att lämna meddelanden? Isåfall skulle jag göra det nu på stört, om jag var din pappa. Som du säger, det kan vara lite halvakut för den som faktiskt behöver operationen. Om din pappa kort talar om att det blivit fel, och lämnar sitt personnummer, så kanske de hinner få fatt i rätt person innan din pappa ringer imorgon och faktiskt kan prata med någon.

Jag Säger också mänskliga faktorn. Dvs någon som skickade ut kallelsen skrev fel i en siffra i personnumret eller skickade till någon med samma eller liknande namn.
Sådant kommer alltid hända tror jag. ..
Min mamma och hennes svägerska heter likadant, även andranamnet är lika. Så min mamma fick kallelse från AF att hon fått jobb. Efter ett tag upptäcker man misstaget men då min mamma var en riktigt duktig/snabb sömmerska fick hon vara kvar för de hade ökat produktionen. :D.

Troligen mänskliga faktorn.

Min pappa har fått brev 2 gånger från Stockholms city polisen,
Första gången hade hans släp blivit en fel parkerad Volvo, var bara att betala och sedan överklaga.
Andra gången hade hans MF från 50 talet tydligen blivit en bil som råkat ut för skadegörelse och målet var nerlagt pga bevis.

Det roliga är att pappa aldrig varit i Stockholm i hela sitt liv.

Troligen mänskliga faktorn.

Min pappa har fått brev 2 gånger från Stockholms city polisen,
Första gången hade hans släp blivit en fel parkerad Volvo, var bara att betala och sedan överklaga.
Andra gången hade hans MF från 50 talet tydligen blivit en bil som råkat ut för skadegörelse och målet var nerlagt pga bevis.

Det roliga är att pappa aldrig varit i Stockholm i hela sitt liv.
Hshahaha den där var faktiskt lite rolig :)

Min pappa gjorde en elkonvertering. Sedan var det kontroll och läkaren ringer dagen efter och är jättebekymrad. Flera åtgärder skulle bokas och han åkte och hämtade läkemedel som ringdes in. Började medicinera. Vi var ledsna allihop i familjen. Sedan ringer han igen efter några dagar till och har blandat ihop honom med en annan. Hans testresultat var toppen han kunde absolut åka Vasaloppet och han skulle inte medicineras. Det knasigaste är att han även berättade vem som var sjuk och det är en kompis till pappa. Så han blev både glad och bekymrad min pappa.
Men kontakta sjukvården snabbt så operationen blir av för den som ska ha den!

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är ganska fascinerande att iaktta hur den här jobbsituationen påverkar mig, och vilken enorm skillnad det är att (ofrivilligt)...
Svar
16
· Visningar
2 977
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Eller är det bara spänningshuvudvärk. Berättar om mina migränattacker. Till saken hör att jag inte har haft migrän på 20 år så det känns... 2
Svar
25
· Visningar
2 940
Senast: alazzi
·
Kropp & Själ Min käre far, som jag talade med på julafton och då svarade att allt var bara bra när jag frågade hur det var, åkte in akut till sjukhus...
Svar
11
· Visningar
8 279
Ekonomi & Juridik Någon som har nåt tips på hur jag nu ska gå tillväga? I november fick jag "överta" en lite av problemhäst (islandshäst) av en svensk... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 490
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rehabtid dragna tänder
  • FÅRtråden
  • Akvarietråden V