Dagens i-landsproblem

Överkast och kuddar....??? :confused: :o :D Tror inte jag ägt sådana saker på år och dag... ;) Och HADE jag haft sådant så hade jag väl slängt de nedanför sängen...typ... :D
Tack för ingen hjälp. Övervägde att undanbe mig svar från de som inte använder grejerna i första inlägget men tänkte att det ska väl ändå inte behövas. Jag hade fel.

Tack för ingen hjälp. Övervägde att undanbe mig svar från de som inte använder grejerna i första inlägget men tänkte att det ska väl ändå inte behövas. Jag hade fel.

Äh, ta det som det skämt det var menat att vara.... :) Jag är världens slarvmaja... ;)

Men om jag ska vara lite allvarligt. Det är väl bara att stapla det i en hög nedanför sängen? Det ska väl ändå bara ligga där tills nästa morgon? Annars, lägg allt i en garderob?

Du menar att du bäddar; med överkast och en massa prydnadskuddar ovanpå? Intressant.

Jag använder inte överkast, bäddar inte och enda kudden lägger jag huvudet på.

Nej jag ställer naturligtvis frågan helt tagen ur luften? Tack för ännu ett fullständigt värdelöst svar, det verkar bli någon sorts rekordtråd i den kategorin.

Nej jag ställer naturligtvis frågan helt tagen ur luften? Tack för ännu ett fullständigt värdelöst svar, det verkar bli någon sorts rekordtråd i den kategorin.
Ja det finns inga garantier att få de svar man vill ha. Jag finner fenomenet med överkast o kuddar fascinerande.

OM jag hade använt prydnadskuddar så hade de lagts på närmaste stol eller nåt. På den tiden jag nyttjade överkast så vek jag ner det i fotändan.

Ja det finns inga garantier att få de svar man vill ha. Jag finner fenomenet med överkast o kuddar fascinerande.

OM jag hade använt prydnadskuddar så hade de lagts på närmaste stol eller nåt. På den tiden jag nyttjade överkast så vek jag ner det i fotändan.

Förklara nyttan med att svara när man inte har något att tillföra? DET om något borde ses som fascinerande! Överkast är, med husdjur och barn, inte bara hygieniskt utan också VÄLDIGT vanligt. Om man bortser från den rent estetiska aspekten.
Men eftersom du tydligt inte har något att tillföra får du mer än gärna lämna tråden och vara fascinerad någon annan stans.

Var gör ni av överkast och kuddar när sängen används?
Prydnadskuddar har jag inga men överkastet viker jag ihop nedåt när jag drar av det så att det hamnar nere vid fotändan av sängen. Ibland rasar det ner på golvet under natten och ibland inte. Kuddar hade jag testat att lägga ovanpå överkastet.

Var gör ni av överkast och kuddar när sängen används?

Precis likadant som jag gör hos mina brukare : viker ihop, lägger på fåtöljen i sovrummet och lägger kuddarna ovanpå överkastet. Inser att min pedantiska sida från vården även finns sig mer hemma än vad jag trodde :eek:

Jag lägger dem på en stol bredvid sängen. Du hade inte plats för stol? Hur har du rummet möblera? Finns det ngn möbel du kan lägga dem på? Annars finns garderob?
Eller har du säng med plats under?

Haha.. Det är intressant hur många som alltid ska svara "det är jag inte intresserad av." :D
För varför läser man o h svarar i en tråd om tex inredning om man inte är intresserad?
Jag är tex helt ointresserad av tv-spel. Jag skulle aldrig ens börja läsa en tråd om rubriken var tv-spel..:D

Och jag trodde på allvar att alla hade överkast.. Att det var standard i en bäddad säng. :confused:

Liknande trådar

• Omröstning Omröstning
Hemmet Använder ni sängöverkast? Jag gör det inte mest pga lathet. Gästsängarna har däremot överkast. Sådana jag har fått. Funderar om jag...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
5 447
Senast: Bison
·
Kropp & Själ När jag sover hemma har jag, i alla fall senaste halvåret, vaknat med täppt näsa och ofta grusiga ögon också. Jag har funderat på om det...
Svar
13
· Visningar
663
Hemmet Något jag kom att tänka på då jag läste tråden om överkast: hur noga är ni med hur sängen är bäddad och "inredd"? Då jag räknade kom...
2
Svar
24
· Visningar
1 305
Senast: Krålus
·
Fritid Håller på att rensa här hemma för att sälja sånt som inte används, och hittade då en låda tyg. Baserat på vad som står på lådan måste...
Svar
4
· Visningar
730
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama