Dagens i-landsproblem

Nej jag ska genast bygga en, för hade jag haft det i anslutning till sovrummet hade tanken förmodligen aldrig slagit mig att använda den eftersom jag är född igår.

Jag tycker mest det börjar bli rekord i stingslig TS som inte accepterar någon typ av svar alls.

Har heller aldrig haft överkast men kuddöverskottet passas till soffan vid sänggående. Å andra sidan har vi sovrum, vardagsrum och kontor som allt-i-ett.

Jag har av just förvaringsbiten bojkottat överkast. Om jag har gäster och sängen ska se respektabel ut så slänger jag på en filt. När jag hade överkast så la jag det på en stol i sovrummet. I Portugal har jag det vid fotändan, men där fungerar det även som extra täcke om det är kallt. Mina föräldrar har någon typ av överkasthängare, ser nästan ut som en sadelbock. Det kanske kan vara något?

Jag lägger dem på en stol bredvid sängen. Du hade inte plats för stol? Hur har du rummet möblera? Finns det ngn möbel du kan lägga dem på? Annars finns garderob?
Eller har du säng med plats under?

Vi tillämpar lite compact living... Sovrummet är ca 4x4 m, där har vi dubbelsäng, en hundsäng, två sängbord, en bokhylla (till taket), en garderob (80 bred, inte plats för grejerna inuti, ovanpå står en skrivare) och ett skrivbord+stol och hyllor över. Det går inte att få in fler möbler utan att skapa en mycket opraktiskt labyrint :D Utanför vårt sovrum är dotterns rum, nästa är hall och sedan vardagsrum. Just nu skiftar vi med att lägga det i dotterns fotända eller vardagsrummet, tyvärr kommer katten åt båda de ställena... Fotändan på sängen går inte, vi är ganska långa båda två så ffa maken tycker det är obekvämt.

Jag tycker mest det börjar bli rekord i stingslig TS som inte accepterar någon typ av svar alls.

Har heller aldrig haft överkast men kuddöverskottet passas till soffan vid sänggående. Å andra sidan har vi sovrum, vardagsrum och kontor som allt-i-ett.

Jag har noll förståelse för folk som svarar utan att ha något att tillägga. Har precis lagt ner en hel del tid och pengar på att göra riktigt fint i sovrummet, då känns förslag som soptunnan extremt onödiga, mer än i vanliga fall. Uppenbart använder jag båd överkast och kuddar, och vill ha förvaringstips. VARFÖR VARFÖR VARFÖR måste folk som inte använde, inte är intresserade, inte har något att tillföra svara?!

Jag har av just förvaringsbiten bojkottat överkast. Om jag har gäster och sängen ska se respektabel ut så slänger jag på en filt. När jag hade överkast så la jag det på en stol i sovrummet. I Portugal har jag det vid fotändan, men där fungerar det även som extra täcke om det är kallt. Mina föräldrar har någon typ av överkasthängare, ser nästan ut som en sadelbock. Det kanske kan vara något?

Typ sadelbock ska jag absolut ha när vi har plats igen :love:

Jag har noll förståelse för folk som svarar utan att ha något att tillägga. Har precis lagt ner en hel del tid och pengar på att göra riktigt fint i sovrummet, då känns förslag som soptunnan extremt onödiga, mer än i vanliga fall. Uppenbart använder jag båd överkast och kuddar, och vill ha förvaringstips. VARFÖR VARFÖR VARFÖR måste folk som inte använde, inte är intresserade, inte har något att tillföra svara?!

Nu är ju det här ett öppet diskussionsforum och man kan faktiskt inte säga åt folk vad de får och inte får svara. Att försöka uppfostra och/eller säga till andra vad de får och inte får säga är tämligen otrevligt.

Moderatorerna är de som håller ordning i trådarna.

Jag tycker att det är intressant att få veta varför man använder överkast eftersom jag själv aldrig gjort det i mitt liv. Det fick du ju svarat på dessutom. Det är inte så att ett diskussionsforum enbart är till för TS. Man får räkna med att andra har funderingar i ämnet som kanske inte är ett direkt svar på frågan.

Nu är ju det här ett öppet diskussionsforum och man kan faktiskt inte säga åt folk vad de får och inte får svara. Att försöka uppfostra och/eller säga till andra vad de får och inte får säga är tämligen otrevligt.

Moderatorerna är de som håller ordning i trådarna.

Jag har bara undanbett mig svar som inte tillför något, samt frågat efter nyttan med dem. Jag tycker att skratta åt min fråga och mina bäddvanor är oartigt, agerar därefter.

På den tiden när jag använde överkast hängde jag det över gaveln på sängen. Då är det inte i vägen för fötterna, det gäller bara att ha en bra gavel.

Jag har bara undanbett mig svar som inte tillför något, samt frågat efter nyttan med dem. Jag tycker att skratta åt min fråga och mina bäddvanor är oartigt, agerar därefter.

Fast du kan inte styra tråden även om du startade den. Och jag ser inte att någon här har skrattat åt vare sig din fråga eller dina bäddvanor?!

Jag skrattar snarast åt mig själv som är för slö att dona med överkast odyl. Vill man ha överkast så har jag inget emot det, jag anser att det är en smaksak som jag verkligen inte lägger någon värdering i.

Dra in taggarna, det är faktiskt ingen som förlöjligar dig.

Jag tycker att det är intressant att få veta varför man använder överkast eftersom jag själv aldrig gjort det i mitt liv. Det fick du ju svarat på dessutom. Det är inte så att ett diskussionsforum enbart är till för TS. Man får räkna med att andra har funderingar i ämnet som kanske inte är ett direkt svar på frågan.

Och de riktiga svar jag fått på min fråga har jag gladeligen mottagit. Jag kan tycka att det säger sig lite själva ATT vi använder överkast i det här huset utifrån ursprungsinlägget, ingen har vad jag kan se frågat om VARFÖR man använder det, om det nu inte går att räkna ut.

Fast du kan inte styra tråden även om du startade den. Och jag ser inte att någon här har skrattat åt vare sig din fråga eller dina bäddvanor?!

Jag skrattar snarast åt mig själv som är för slö att dona med överkast odyl. Vill man ha överkast så har jag inget emot det, jag anser att det är en smaksak som jag verkligen inte lägger någon värdering i.

Nej du ser inte det för inlägget är ändrat efter att jag svarade på det.

Antar att TS tex inte gillade svaret att man kan slänga det i soptunnan.

Liknande trådar

• Omröstning Omröstning
Hemmet Använder ni sängöverkast? Jag gör det inte mest pga lathet. Gästsängarna har däremot överkast. Sådana jag har fått. Funderar om jag...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
5 447
Senast: Bison
·
Kropp & Själ När jag sover hemma har jag, i alla fall senaste halvåret, vaknat med täppt näsa och ofta grusiga ögon också. Jag har funderat på om det...
Svar
13
· Visningar
663
Hemmet Något jag kom att tänka på då jag läste tråden om överkast: hur noga är ni med hur sängen är bäddad och "inredd"? Då jag räknade kom...
2
Svar
24
· Visningar
1 305
Senast: Krålus
·
Fritid Håller på att rensa här hemma för att sälja sånt som inte används, och hittade då en låda tyg. Baserat på vad som står på lådan måste...
Svar
4
· Visningar
730
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama