Då var det bildtråd på småskruttarna #3!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Då var det bildtråd på småskruttarna #3!!

Emil tycker att det är dökul med hästar. :D Hoppas verkligen att det kommer & hålla i sig. Han älskar att åka rockard, vilket han har fått vara med & göra regelbundet. Han är med i stallet mest varje morgon & är det någon morgon han inte får följa så blir han riktigt arg & ledsen. ;)

Stenkoll har han osså, vet att stora hästen ska ut först, för han går direkt och hämtar Trolls grimma när vi kommer ut i stallet. Sedan springer han & försöker öppna stora porten ut till hagen medans jag tar på täcke. När jag kommer tbx så står han med lillhästen Aliz grimma i handen & väntar. :D
Medans jag mockar så hämtar han sopen och står & väntar på att jag ska bli klar så vi kan sopa sen.

Jag har köpt en liten sop, kratta och grep till honom nu så att han osså kan hjälpa till & det tycker han är så kul. Min lilla stalledräng. :love:

Emil tycker att det är dökul med hästar. :D Hoppas verkligen att det kommer & hålla i sig. Han älskar att åka rockard, vilket han har fått vara med & göra regelbundet. Han är med i stallet mest varje morgon & är det någon morgon han inte får följa så blir han riktigt arg & ledsen. ;)

Stenkoll har han osså, vet att stora hästen ska ut först, för han går direkt och hämtar Trolls grimma när vi kommer ut i stallet. Sedan springer han & försöker öppna stora porten ut till hagen medans jag tar på täcke. När jag kommer tbx så står han med lillhästen Aliz grimma i handen & väntar. :D
Medans jag mockar så hämtar han sopen och står & väntar på att jag ska bli klar så vi kan sopa sen.

Jag har köpt en liten sop, kratta och grep till honom nu så att han osså kan hjälpa till & det tycker han är så kul. Min lilla stalledräng. :love:

Men så sött!!! :love:

---------------------------------------

kl

Det exploderade visst en matbomb vid middagsbordet i går kväll som vi vuxna inte märkte men Rasmus hade fått mat ÖVERALLT så han fick åka ner i badkaret för sanering!

IMG_6404.jpg

Jag får en känsla av att valkarna hjälper honom lite att sitta stadigare! :rofl:

IMG_6412.jpg

Här hjälper Rasmus till att dammsuga, tyvärr har hans pappa lärt honom att det blir ett himla kul resonansljud om man låter som ett monster i slangen, jag tycker inte det är speciellt fräscht :crazy:

Först plockar man fram slangen
26581971.jpg

26581972.jpg

Stoppar in den i uttaget i väggen
26581974.jpg

26581973.jpg

Sen kopplar man ihop slangen
26581975.jpg

Rasmus kanske vill åka till afrika, är det inte där de blåser i långa rör och spelar musik typ?

Sen när man är klar tycker man bara på knappen!
26581977.jpg

Ja just det de var ju aboriginerna! Har ju en kusin som bor i Australien, får väl ta och åka och hälsa på henne ;)

Vad duktig han är. :) Emil gillar osså att dammsuga. Han blir alltid helt tokig då jag startar den & springer till sambon om han är hemma och tjoar & ropar "titta titta" & pekar på dammsugaren. :D

Loke tycker bara om dammsugaren är den är avstängd, då ska han sitta på den som en bil;)

Nu var det länge sedan jag skrev i den här tråden. Här kommer i allafall en ny bild på Idun, tagen idag.

800.jpg

*KL*

Några nyare bilder på lilla Nova som firar 1-årsdag 21 mars! :love:

26254086.jpg

Fått sina första skor:

26532206.jpg

Kan dra upp speldosan själv:

26540499.jpg

Går inge vidare att övertyga honom :mad:
Tusan gubbar :p

Hej, jag har samma problem här hemma. "Det duger väl med en kalv", så låter det här hemma...
Här är en bild på "liten". Hon har nu hunnit blivit en månad.
26593376.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Här väntade vi tills Alde bad om en ponny själv. Då var hon tre. Jag hade bestämt innan att det var hon som skulle vilja ha, så jag inte pushade henne för mycket. När hon var tre, tyckte min man fortfarande att det var onödigt med en häst åt henne, eftersom vi har massor med hästar ändå. Han hade inte greppat det där med att det kan vara mysigt att he en egen, liten häst att gosa med och rida på.
Nåväl. När Alde började säga till sin pappa att hon ville ha en ponny, dröjde det inte länge innan 80 cm höga Knutte hade flyttat hit.
Knutte hade dock vissa svårigheter med att hålla sig i anvisad hage, och hade för vana att terrorisera hästarna i andra hagar. När han jagade den vuxna travarhingsten in till unghingstarna fick vi nog, och sålde honom. Han ersattes av shettiskorsningen Trixie, som vi tyvärr fick ta bort pga fång tidigare i år. Så Alde är nu inne på ponny nummer tre, welshmountainponnyn Fnatte, som är söt som socker, och lika snäll att hantera och rida som de tidigare två.
Även Idun (snart 1,5) är mycket för hästar, och blir väldigt arg när det är dags att plocka ned henne från hästen.

Senast ändrad:

*kl*

Idag har vi varit och simmat och hittade en badring, jätteskoj!

Ända tills vi gjorde en bakåtdykning.... efter det så var vi inte så glada...

Sen åt vi gröt som endast går ner tillsammans med frukt

Sen charmade jag morsan

På kvällen var vi ute och promenerade i den nya selen:love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 508
Senast: Lejanna
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 349
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 826
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 172

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka