Då var det bildtråd på småskruttarna #3!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Då var det bildtråd på småskruttarna #3!!

kl

Jag har glömt att skriva i den här tråden också, Valle är ju 4 månader nu.
Men gud, vart har tiden tagit vägen? Jag minns varenda detalj av förlossning, BB, bukerapporteringen innan och efter med förlossningsberättelsen. Oj oj oj!

Nu är han inne i en sån otroligt go period! När han är glad är han uuuuunderbar, strålar som en sol. Kiknar av skratt när man kittlar honom, han charmar brallorna av oss här hemma! :love: MEN - när han är missnöjd skriker han mer och högre än förut, men jag har hört talas om en 4-månaders-trots.

Här kommer lite bilder, tyvärr blir det att vi fotar mest med mobilerna.

ABCD0016.jpg

ABCD0019.jpg

ABCD0003.jpg

ABCD0004.jpg

Senast ändrad:

*Det är min mat!!* *morr*

Hahaha förlåt men vilken min......

hahahahah!! :rofl:
Jag vet.. han kan se för kul ut ibland.. har väldigt mycket minspel och ansiktsuttryck.. Men han har aldrig varit speciellt förtjust i aprikos, så det är därför han ser ut så... :angel:
Men det ser ju så kul ut, så man måste kivas lite....

kl

Bara för att klargöra det hela så menade jag inte att skryta om My. Jag svarade bara på skogstomtens kommentar om ifall hon kanske visar sig bli tidig med mycket eftersom hon är så stark redan. Jag ser ingen glädje i att jämföra My med andra eller att skryta om hennes "prestationer". Bara så att det inte misstolkas.

//Julia

Nä, att skryta om sina barn är ganska tröttsamt för omgivningen, men det är samtidigt så kul när man ser hur läraktiga de är. Ibland är det liksom inte skryt, men det ser ut som det när andra inte förstår tjusningen man själv är helt uppe i :love:

Elis har som sagt varit rätt sen med det kroppsliga, däremot har han varit snabb att prata långa ord och meningar. I början kände jag sådan press när han var fel, som att ambitiösa föräldrar fick snabba barn. Och föräldrar som jag, som avskyr pedagogiska lekar (:o) fick barn som blir sena.

Men nu när jag landat lite, och dessutom har två telningar att jaga i utvecklingen, ser jag att det egentligen är ganska oviktigt. Att jämföra alltså. Och så vet jag ju att det är rätt svårt som förälder att påverka hur snabbt ens barn t.ex. går.

Sedan har jag lite ytliga vänner, som är rätt duktiga på att jämföra och skryta :crazy:

Lilleman här hemma är helt sjukt snabb nu för tiden.

26478218.jpg

Men han är ändå så underbar nu, det är något nytt varje dag och han får beröm av dagmamman för han förstår så bra och kan visa vad han vill. De var på kurs för 2 veckor sen och då fick de lära sig att har de små barn och ska t.ex. ut och åka pulka, så ska de säga de och visa en bild på en pulka.
Men det behövs inte för Rasmus, för han förstår precis. Frågar man om han kissat så klämmer han på blöjan och går till badrummet. Säger man åt honom att hämta sina skor för vi ska gå ut hämtar han skorna, eller om man säger mössa, vantar. Frågar man vart någonting är så går han och visar (t.e. om han knyckt min mobil och lagt den på ett bra ställe)

När farmor var barnvakt i förrgår tog han hennes hand, pekade på hennes klocka och sa "Kå-Ka" sen tittade han på henne när hon sa Klocka och så försökte han *goooooo ungeeee*

När vi handlar så kör han en liten barnkundvagn :bow:

Måste bli bättre på att ta kort tror jag :o

Ja men man kan ju mer ... hmm berätta med glädje att "X" har lärt sig krypa, gå osv. Sen finns det dom som ska skryta om allt. Svårt att förklara skillnaden mellan berätta och skryta, men man märker den snabbt. Iallafall i min bekantskapskrets, där jag har en vän som ska kontra med sin unge såfort någon nämner något om sin egen. Ganska tröttsamt.
Sen har min bästa vän en flicka som är hysteriskt tidig med allt motoriskt men har aldrig hört henne skryta.

Men det är synd att många "tävlar" med sina barn. Alla är olika och "normal-vidden" är bred. Både motoriskt, verbalt och fysiskt.

*kl* Bara jag som aldrig varit med om skryt när det gäller barn? :rofl:

Däremot är jag impad av min kompis yngsta som var blöjfri vid 4 mån (EC:ad) och kunde gå vid 7mån :rofl: Där kan vi snacka om raketbebis!!

Alla är olika och "normal-vidden" är bred. Både motoriskt, verbalt och fysiskt.

Så brukar jag också tänka. Om de är tidiga med något är det kanske sena med nästa grejj. De flesta ungar växer ikapp förr eller senare.

Men på nåt sätt är det skönt när ens barn klarat av milstolpar i livet, då vet man att de är på rätt väg. Oavsett om de går när de är 7 månader eller 2 år. Jag tycker faktiskt att lite stolt skryt är härligt att lyssna på. Dryga människor har jag inget till övers för annars heller...

Haha....passande tröjja. :D;)

Märks att Emil & Rasmus är jämngamla, för jag känner igen så mkt av det du skriver. :) Emil är osså i det stadiet nu att han hämtar saker om jag ber honom om det, lägger tbx saker som han tagit som han inte får ha tex. Han är speciellt duktig på att hämta napp och ge Jesper, så gulligt. :love:

Han älskar att bada, så varje kväll man säger "är det dax att bada", så springer han och hämtar sin badrock och börjar att ta av sig kläderna.:D

kl

Vilka underbara ungar alla har!

Vindvissla: Underbar bild på Sam i sitt nya lilla hus ;)
Ishtar: Din lilla buspojk är ju så charmig! Vilka busiga ögon =)

Några nya gosiga bilder på My

I bilen vid stallet, nöjd halvsömning bebis =):

forts. nästa inlägg

kl

Bara för att klargöra det hela så menade jag inte att skryta om My. Jag svarade bara på skogstomtens kommentar om ifall hon kanske visar sig bli tidig med mycket eftersom hon är så stark redan. Jag ser ingen glädje i att jämföra My med andra eller att skryta om hennes "prestationer". Bara så att det inte misstolkas.

//Julia

Ops var ju inte meningen från min sida att ställa till något,
var bara lite road över din sötnos :o:D
Stolt ska man ju vara (mufflade baksätessurfande sambon :D) och ja det ska man väl. Vår första är inte ett dugg tidigt med något, snarare en ren medelmåtta utvecklingsmässigt, om än lite erhm stark. Men vi älskar ju den skitungen för den han är inte farten på utvecklingen.

Sen kan jag bli lite road av "snabbisar" ändå. :D

/yrande Tomte

Äsch, det gjorde inget!

Alla barn är ju underbara oavsett hur tidiga eller sena de är i utvecklingen! Tids nog blir ju alla vuxna =)

Här är ännu fler bilder på My. Jag bildbombar lite, det måste man väl få göra? ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 508
Senast: Lejanna
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 349
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 826
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 168

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka