Då var det bildtråd på småskruttarna #3!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Då var det bildtråd på småskruttarna #3!!

24400809.jpg

24400850.jpg

24400841.jpg

24400851.jpg

Slut:) det va ju bara nårra stycken :angel:

ja det kan jag tro, jag tycker det känns redan nu med min lilla 4,4kgs klump haha man blir lite stel i nacken efter ett tag man hållt i han! 0,5 kg har han gått upp på bara en vecka hehe det går fort i svängarna! så 13 kg lär kännas lite :D

hur gammal e din pojk?

Kajsa är snart 6 veckor..

s762618317_995802_3659.jpg

s762618317_995803_4701.jpg

Tuva ätar pannkakor..roligt att dela med hunden..

24411245.jpg

24411240.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Min Loke gick upp 500 g i veckan under en ganska lång period! Liten rultis är han:p.
Och ändå var han inte så stor när han föddes, 4.1 kg 53 cm. Han pappa vägde liksom över 5 kg....

Man får muskler:D Kan jag behöva, har så många i vila!

Han är så gammal som 13 månader!

Senast ändrad:

Lånar din knapp och visar den senaste bilden på vilden här hemma!

En väldigt trötter grabb efter en dag med bara sjalbarn och tillhörande mammor!

24418909.jpg

Åh va mysigt! :love:
Så du har fått tag på en lemon grass nu? Jättefina är ni, allihop! :)

Ja, den kom idag :love:

Hittade en massa bilder på telefonen från förra veckan, måste bildbomba lite bara!

Lekparken i högsta fart!
24422753.jpg

Rutschkanan var KUL!!
24422800.jpg

Liten kille går hem själv (han gick nästan en km den här dagen, utan att vilja åka vagn...
24422767.jpg

Fast vila och kolla löv var tvunget då:
24422769.jpg

Var tog min bebis vägen då? NÄR blev han så här stor??
24422770.jpg

När han var så här liten nyss!!!
14435624.jpg

Senast ändrad:

Och idag åkte vi tåg, det var spännande:
24422780.jpg

Han stod så här mellan Örebro och Hallsberg, helt klistrad vid rutan, och kollade på andra tåg, hästar och bilar!

Och så här glad är man när man åker bil, lite suddigt men kameran i telefonen gillar inte motorväg!
24422787.jpg

Hanvar 80 cm för snart 2 månader sen, så just nu vet jag inte riktigt.... han väger iallafall över 13 kilo nu, så tung är han!

Visst är det konstigt hur de växer fort...?

Jopp.. Dem är i ungefär samma storlek. Loke var 81 cm och 12,5 kg tung strax innan han blev 1. Nu är han ungefär 13 ½ månad.

Jag har ingen sele, men han brukar få gå en hel del själv (det är det han vill) och åka i vagnen.

Men jag tycker inte att det har gått ett år och att han går på dagis?

D åker gärna sin sele, på ryggen så han ser ordentligt när vi är ute. Sedan gillar han att få sova i den när vi är på stan med, han sover ogärna i vagnen så den står mest hemma.

Han går och springer en hel del, det går undan nu när han rör sig, förra veckan sprang han mot en ganska brant gräskulle och jag hann inte ifatt.... Men efter sisådär 5-6 rullningar reste han sig, skrattade högt och sprang vidare! Knasiga pojke, det är mycket spring och vildhet i de benen!

Nej, ett år? Det är i min värld bara ett par måander sedan han föddes... Att han är 14 månader på måndag - det har inget med saken att göra alls :eek:

Mycket spring i benen åt fel håll!:p Loke börjar lära sig att springa. Nu går han bara väldigt fort och man får ha ögon i nacken.

Ögon i nacken? Ögon runt om hele huvudet är mer våran melodi just nu, det är ett jäkla springande och klättrande överallt :D

*kl*
Nu har Jonas insett att han kan GÅ :banana:
Han har travat och gått med gåvagnen fram & tillbaka med påhejningar av syrran som har stått/suttit i vagnen. De har turats om med att ömsom putta vagnen, ömsom åka med :D

Igår fick lillkillen följa med mig till Granngården för att införskaffa lite foder och medans jag tar tag i en säck för att hiva upp den på vagnen så ser jag i ögonvrån hur vagnen börjar försvinna bortåt :eek:
Jonas har hittat en jättebra gåvagn :laugh: skit i att mamma håller på att storkna under en 20 kg´s säck:crazy:

Och ikväll så har det lossnat lite och nu kan Jonas gå flera steg alldeles själv :bump::love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 496
Senast: Lejanna
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 295
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 767
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 136

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka