pepp

Trådstartare
Är det nån här som tar D-vitamin?
I vilken form och i vilken styrka?

Jag har kikat lite på Holistic D3 vitamin, men vet inte riktigt vad man ska kolla på.
Måste verkligen testa då jag är så jäkla trött konstant och knappt fungerar under vinterhalvåret... :meh:

Jag äter den sort som jag hittar på hyllan och innehåller 2500 IE. På mig gör de all skillnad i världen. Framförallt är jag itne småsjuk hela vintersäsongen. Jag håller mig frisk och ovanför de mörkaste avgrunderna.
Trött, visst. Lite nedstämd, javisst. Men frisk.

Jag har samma sort som @Lovisaleonora oxh @Snubbelfot

Märker ingen skillnad alls, experterna har säkert rätt i att det är onödigt så länge man inte har konstaterad D-vitaminbrist. Jag har bara dragits med i den allmänna hysterin.

Jag äter den sort som jag hittar på hyllan och innehåller 2500 IE. På mig gör de all skillnad i världen. Framförallt är jag itne småsjuk hela vintersäsongen. Jag håller mig frisk och ovanför de mörkaste avgrunderna.
Trött, visst. Lite nedstämd, javisst. Men frisk.

Det stämmer på mig också, trots massiv stress och ingen sömn - frisk trots att andra är jättesjuka.

Jag tar receptbelagt, Devitre. När jag kommer ihåg att ta dom(:angel:) så funkar de jättebra mot trötthet, och märker även lite skillnad i hur snabbt naglarna växer :up:

Här är en till, men jag knaprade mer förra året. Håll dig under maxgränsvärdet bara, Holistic kan tydligen ha lite höga doser så kolla ngn tråkig myndighet. Enl FoF åkte en man in akut nyligen för överdos på en extrem dos över gränsvärdet.

Följer den här.

Så fort det blev "riktig sol" efter en lång mörk vinter märkte jag av hur viktigt det är med d-vitamin.
Energin och glädjen man blev uppfylld av alltså. Vore smart att förbereda sig inför nästa vinter.

Jag äter d-vitamin, men har glömt vad de heter (orka resa mig och hämta burken). Märker ingen skillnad på pigghet eller ligghet.

Förlåt ts för litet kap här:

Vet någon effekten av d-vitamin i kombination med venlafaxin, eller annan antidepp?
Vet att vissa naturmedel konkurrerar ut och gör den andra medicinen mindre effektiv.

Jag tar Solgar liquid D3 (eller nåt sånt), plus en kombitablett D3+calcium som jag fått utskrivet. (Ja, jag tar mer än läkaren ordinerat...)

Jag hade en rejäl brist, konstaterad på vårdcentralen. Efter några år med dessa tillskott är jag fortfarande inte uppe på normal nivå men det klättrar på åt rätt håll - och jag började må bättre på bara någon/några veckor. :up:

Liknande trådar

Kropp & Själ Efter att jag ätit fick jag yrsel, ett konstant högt sssshhhh-ljud i huvet/örat på höger sida, blev varm och högre puls (kunde inte...
Svar
6
· Visningar
395
Senast: Amha
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 072
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 162
Senast: Hazel
·
IT & mobiler Jag köpte igår en Fitbit Luxe. Främsta anledningen till inköp var att få en tillförlitlig stegräknare (mobilen har ingen bra sådan) och...
2
Svar
24
· Visningar
2 298
Senast: Ms_Antrop
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar