Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Har inte tillgång till senaste TR .
Är d-ringsbett tillåtna på klubbtävlingar , dressyr ryttare i stallet säger att det är det , och ridklubben säger att det inte är det enligt regelboken .
Vad säger ni ?
Är det skillnad på ponny och stor häst ?
Tränsbett och bridongbett ska vara tvådelat eller tredelat (det ät alltså inte längre någon tvekan om att bridongbett får vara tredelat). Det ska vara gjort av metall eller hårt oböjligt plast- eller syntetmaterial (alla bilder i TR på plast/syntetbett hade en metallkärna som 'tittade fram' i lederna). Själva materialet får alltså inte gå att böja. även bett klädda med gummi är tillåtan. Träns/bridongbett får ha fasta eller rörliga ringar. Alla bilder på bett med fasta ringar har dock runda eller ovala ringar, så det är osäkert om D-ringar är tillåtna (står inget om det i texten heller, det gjorde det förut)
axel: du har troligen sett bett med fasta ringar och inte Dbett på kandar
" Alla bilder på bett med fasta ringar har dock runda eller ovala ringar, så det är osäkert om D-ringar är tillåtna (står inget om det i texten heller, det gjorde det förut)"
läste du detta eller hoppade du över det??
eggbett = OVALA ringar
D-bett = D formade ringar..
Det kan man fråga sig ,men svar nej jag läste det( men det försvann någonstans) .
Men vad är skillnaden på eggbett och d-ringsbett , då båda har fasta ringar .
Tänkte inte utseende utan påverkan vid ridningen , tycker att dom borde fungera ungefär lika
Foder & Strö
Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
Hästhantering
Jag behöver lite tips för att slimma en knubbig ponny!
Nu är det så att ponnyn i stallet är på tok för det, nästan en 9:a på hullskalan...
Hästmänniskan
Hej!
Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);)
Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
Hundavel & Ras Kanske en dum fråga, men har du testat att skriva till de som håller i kurserna och sagt just detta samt förklarat varför?
Troligen får...
Ekonomi & Juridik Räknade på det för många år sedan, men borde vara någorlunda samma i dag - om du tänker ha stallet som fulltidsjobb så behöver du minst...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.