D&H chaff?

Pontevecchio

Trådstartare
Någon som vet vad D&H's chaff är egentligen?

Finns i både "Fiber chaff" och "Apple chaff".

Det står så här på de:
"En attraktiv, aptitlig och fiberrik chaff som innehåller melass och skall användas tillsammans med kraftfoder för att stimulera hästen att tugga bättre samt äta långsammare."
 
Sv: D&H chaff?

Jag vet inte riktigt, men jag tror att det är som lite "finskuret hö", dammfritt osv. Kan du inte fråga någon återförsäljare då?

Mvh Huntress :)
 
Sv: D&H chaff?

Man ger det jsut till mycket glupska hästar för att de ska äta lite långsammare. Alltså blandat med kraftfodret. Det är väl ungefär som forna tiders hackelse, men mer spejsigt.

Sedan tror jag att det ger mycket volym på liten vikt så att man kan ge det som "tröstmat" när någon häst i stallet inte ska ha just något kraftfoder. (Fast då funkar ju också morötter ganska bra...)
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 884
Senast: lundsbo
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 938
Senast: Bapelsin
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 209
Senast: Ajda
·
Kropp & Själ Hej! Nu har jag fått tid för en Koloskopi den 8/6, första gången för mig då jag tidigare bara gjort rektoskopi och en sigmoideskopi där...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
14 084

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp