D&H chaff?

Pontevecchio

Trådstartare
Någon som vet vad D&H's chaff är egentligen?

Finns i både "Fiber chaff" och "Apple chaff".

Det står så här på de:
"En attraktiv, aptitlig och fiberrik chaff som innehåller melass och skall användas tillsammans med kraftfoder för att stimulera hästen att tugga bättre samt äta långsammare."

Sv: D&H chaff?

Jag vet inte riktigt, men jag tror att det är som lite "finskuret hö", dammfritt osv. Kan du inte fråga någon återförsäljare då?

Mvh Huntress :)

Sv: D&H chaff?

Man ger det jsut till mycket glupska hästar för att de ska äta lite långsammare. Alltså blandat med kraftfodret. Det är väl ungefär som forna tiders hackelse, men mer spejsigt.

Sedan tror jag att det ger mycket volym på liten vikt så att man kan ge det som "tröstmat" när någon häst i stallet inte ska ha just något kraftfoder. (Fast då funkar ju också morötter ganska bra...)

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 211
Senast: QueenLilith
·
Hundhälsa Min 14 veckors valp är en kräsen individ. Det är min teori iallafall. När hon kom hem fick hon bozita robur för valpar. Kräktes av...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 220
Senast: isafore
·
Foder & Strö Jag skaffade häst för ett halvår sedan och har lite bryderier i mitt stall. Jag har aldrig haft häst innan, men även de som har stallet...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 181
Foder & Strö Jag rider en 23 år gammal ponny, maxad C, som har svårt att få i sig höet. Kraftfoder är inga problem. Hästens tänder är kollade av...
Svar
16
· Visningar
8 504

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka