D&H Build Up

F

Fullblod

Ni som har fodrat med detta foder... Hur mycket gav ni era hästar av det... det är ju rätt så jäkla svindyrt menar jag:crazy: ... men sägs att det ska vara så snuskigt bra:d så jag är nyfiken på hur mycket alla har gett sina hästar om dagen:crazy:

Sv: D&H Build Up

Vi provade på fullblodet. Först vägrade han att äta, när han väl åt fick vi inget resultat alls.

Dyrt och helt bortkastat foder med låg smaklighet tyckte vårt fullblod. Vi valde istället Hippo Alfa som han tagit sig fint på.

Vi försökte med två kg om dagen, som mest 3 kg/dag utan resultat.

Jag har också provat det med nästan samma resultat som Lovisaleonora. Mina åt det men gick inte upp i vikt. Men jag bytte till D&H Stud Balanser och havre och fick ett helt fantastiskt resultat. Plus att alla älskade det. Minus var att även stallkatter och hundar älskade det :crazy:

Jag ger min häst det just nu.Hon får 1kg (vet inte hur mkt det egentligen är men ett krafftmått ialf).
Det ÄR superbra!:) Men nu snart ska jag vänja av henne vid det och börja ge D&H's staypower müsli.
:p
Jag tycker inte det är SÅ dyrt,jag betalar 215 kr för en säck och jag menar,mkt av krafft's sortiment kostar lika mkt.

Tänk om hon kunde äta havre vad glad jag hade varit... känns som om det är riktigt bra för att få upp i hull men hon blir helt :devil: galen av det... hon älskar det verkligen och hon är en kräsen en men hur lång tid tycker ni jag ska ge det innan jag vet om det funkar på henne eller inte... jag får ju snart magsår av den här hulltappande hästen:crazy:

Har ett halvblod som får en kombination av D&H build up och Staypower. Dyrt, javisst, men det har gett ett oerhört bra resultat. I kombination med mycket tömkörning samt varierad träning i övrigt har min häst musklat sig ortoligt bra. Jag ger ca 50/50% av vardera. Jag ger müsli-varianter och hästen slukar det med god aptit.

Uppdaterar lite...

Oj vad hon har tagit sig på bara 2 kg build up om dagen... hon börjar bli urfin... önskar jag kunde ge henne lite mer mat men hon vill inte äta mer helt enkelt... blandar dock ut det med lite soja och olja...:)

En liten fråga angående Build up.

Vart köper man det??

Jag köper av en lokal bonde som tar in det mesta i hästfoderväg, betalar 200:-/säcken. Du bor ju en bit från Skåne ........ Kolla in denna hemsidan, http://grand-prix.se ,hittade inte Build Up men de har de flesta andra D&H fodren så du kan ju höra med dem om de tar in. Annars kolla med lokala hästfoder försäljare.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 109
Senast: Roheryn
·
Hundhälsa Okej jag behöver hjälp, ju mer jag grotta ensam desto svårare blir det. Jag ska byta foder till Emiron, hans mage är inte vad den borde...
2
Svar
24
· Visningar
5 419
Senast: calm
·
Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 621
Senast: Irival
·
Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 414

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka